Reclamă
Reclamă

La numai nouă luni de la festivitatea de inaugurare, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, adesea comparat cu celebrul Golden Gate, se confruntă cu necesitatea unor noi lucrări de reparații, marcând aceasta drept a treia intervenție de acest gen. Problemele au determinat închiderea unei benzi pe sensul Tulcea – Brăila, limitând circulația la o singură bandă pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

Deși podul, cu o valoare estimată la 500 de milioane de euro și considerat cea mai mare construcție de infrastructură a României post-revoluționare, beneficiază de o garanție de 10 ani din partea constructorului, dificultățile par să nu se sfârșească. După inaugurarea din 6 iulie 2023, au apărut denivelări semnificative și chiar găuri în porțiunile de urcare și coborâre, fapt atribuit de către autorități nerespectării limitei de tonaj de 7,5 tone de către camionagii.

Investigații amănunțite realizate la sfârșitul lunii august au relevat că din 100.000 de șuruburi ale structurii, 401 nu erau corespunzător fixate. Mai mult, la doar o lună după această verificare, reparații suplimentare au fost necesare din cauza apariției unor crăpături în asfalt. Un caz extrem a fost semnalat la kilometrul cinci, unde o gaură largă permitea vizualizarea tablierului podului dacă era cercetată cu mâna.

Reclamă

În ciuda acestor provocări, podul rămâne sub protecția garantiei oferite de constructor, care are responsabilitatea efectuării oricăror reparații necesare pe durata acesteia. Evenimentele recente ridică însă întrebări privind durabilitatea și siguranța uneia dintre cele mai emblematice lucrări de infrastructură ale României.

Reclamă
Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro