Reclamă

Un studiu realizat de Autoritatea americană pentru Concurență (FTC) relevă că mari companii din domeniul platformelor sociale și internetului practică „supravegherea în masă” pentru a exploata datele personale ale utilizatorilor. Conform unui raport publicat miercuri seara, companiile în cauză ar colecta cantități masive de date și ar putea păstra aceste informații pentru timp nelimitat, potrivit unei analize AFP citate joi.

Studiul FTC, început în urmă cu patru ani și care a implicat nouă firme de renume, indică că rețelele sociale și serviciile de streaming video monetizează date personale în valoare de miliarde de dolari. Într-un comunicat, Lina Khan, șefa FTC, și-a exprimat îngrijorarea în special față de protecția deficitară a copiilor și adolescenților în mediul online.

Raportul subliniază că modelele de afaceri ale acestor companii, care se bazează pe publicitatea țintită, favorizează colectarea masivă a datelor, punând accent pe profit în detrimentul confidențialității vieții private. „Aceste practici de supraveghere pot pune în pericol viața privată, amenințând libertățile și expunând persoanele la riscuri precum furtul de identitate și hărțuirea”, a afirmat Lina Khan.

În contrast, David Cohen, șeful Interactive Advertising Bureau (IAB), și-a exprimat dezamăgirea față de percepția FTC asupra industriei publicității digitale, considerând-o implicată în „supravegherea comercială în masă”. Cohen susține că internauții înțeleg că publicitatea țintită le permite accesul la servicii online care ar fi altfel costisitoare sau inexistente fără aceste practici.

IAB și-a reafirmat sprijinul ferm pentru o legislație exhaustivă privind confidențialitatea datelor la nivel național, așa cum se solicită în raport. Solicitările inițiale ale FTC din 2020 au fost adresate unor companii precum Meta, YouTube (parte a Google), Snap, Amazon (pentru Twitch), ByteDance (TikTok) și Twitter, acum cunoscut sub numele de X.

Jose Cataneda, purtător de cuvânt al Google, a declarat că grupul are reguli stricte în ceea ce privește confidențialitatea datelor și a subliniat că Google „nu vinde în mod direct informații personale și nu folosește date sensibile pentru publicitate”.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro