Reclamă

Cuvântul „recesiune” este tot mai intens vehiculat în multe state ale Europei. Creșterile de preț, facturile uriașe, contextul războiului Ucrainei, sunt doar câteva dintre cauzele care acutizează fenomenul. Piața imobiliară din România nu a scăpat însă de consecințele acestor fluctuații.

Zeci de proiecte sunt anulate sau amânate

În România și nu numai, procesul achiziționării unei locuințe noi, în faza de proiect, era preferată de mulți cumpărători. În cele mai multe dintre cazuri plata este realizată în două tranșe. Una înainte de începerea construcției propriu zise și alta la predarea acesteia. Varianta este una accesibilă pentru multe persoane care vor să își achiziționeze o casă.

Numeroase proiecte imobiliare care trebuiau să fie deja în perioada de execuție au fost amânate sau unele dintre ele chiar anulate. Motivul? Scumpirea materialelor de construcții. În ultimele luni în această industrie au fost înregistrate creșteri de preț  usturătoare.

Cimentul, lemnul, gresia sau parchetul sunt doar câteva dintre materialele necesare finisajelor unei locuințe au înregistrat creșteri de prețuri.

Speriați de acest context, mulți dintre dezvoltatori au pus cel puțin deocamdată pe pauză unele proiecte. În câteva dintre cazuri însă, cumpărătorii apucaseră să ofere prima tranșă a achizițiilor. În astfel de cazuri, procedura de amânare a proiectului implică alte aspecte legale.

Interesul pentru a cumpăra o locuință a scăzut în 2022

Dacă în anii trecuții, piața imobiliară le aducea multe milioane de euro celor care intermediau achiziții, 2022 a adus o perspectivă diferită. Teama de a cumpăra o locuință în perioade tulburi din punct de vedere economic s-a resimțit din plin. Mai concret, cifrele arată că numărul românilor care au investit într-o nouă locuință a scăzut.

Sunt preferate locuințele în mediul rural?

În ultimii ani a existat o întoarcere semnificativă a tinerilor mai ales în mediul rural. Numeroase locuințe au fost ridicate sau renovate, la țară. Această variantă este tot mai des aleasă de cumpărători.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro