Pe ce loc a stat singurul supraviețuitor al accidentului aviatic. Așa se explică cum a supraviețuit

Data actualizării: 15/07/2025

Un singur pasager a fost găsit în viață după prăbușirea avionului Boeing 787-8 Dreamliner aparținând companiei Air India, în orașul Ahmedabad. Supraviețuitorul, Vishwash Kumar Ramesh, în vârstă de 40 de ani, ocupa locul 11A în momentul impactului, un detaliu care ar putea explica de ce a scăpat cu viață, în timp ce ceilalți 241 de oameni aflați la bord nu au supraviețuit.

Locul 11A, detaliu crucial în anchetă

„Poliţia a găsit un supravieţuitor care a stat pe scaunul 11A. El este în spital şi este sub tratament. Nu pot spune încă nimic despre numărul de decese. Numărul morţilor ar putea creşte, deoarece avionul s-a prăbuşit într-o zonă rezidenţială”

Declarația aparține comisarului GS Malik, care a confirmat oficial existența singurului supraviețuitor.

Vishwash Kumar Ramesh este cetățean britanic și se întorcea în Regatul Unit alături de fratele său, Ajay Kumar Ramesh, în vârstă de 45 de ani. Cei doi fuseseră în India pentru o vizită de familie.


„La 30 de secunde după decolare, s-a auzit un zgomot puternic şi apoi avionul s-a prăbuşit. Totul s-a întâmplat atât de repede”

A relatat pentru Hindustan Times supraviețuitorul, care a suferit răni la piept, ochi și picioare, dar a reușit să fugă din carlinga în flăcări.

Citește și:

Zborul AI171 a decolat joi, la ora locală 13:39, cu destinația Londra Gatwick, și s-a prăbușit la scurt timp, declanșând un incendiu puternic. Aeronava transporta 230 de pasageri și 12 membri ai echipajului. Potrivit companiei aeriene, 169 dintre pasageri erau cetățeni indieni, 53 britanici, șapte portughezi și unul canadian.

„Când m-am ridicat, erau cadavre în jurul meu. Mi-a fost frică. M-am ridicat şi am fugit. Erau bucăţi din avion în jurul meu. Cineva m-a apucat şi m-a urcat într-o ambulanţă şi m-a dus la spital.”

A mai spus Vishwash Kumar Ramesh, care locuiește în Londra de 20 de ani, unde îl așteptau soția și copilul său.

„Am vizitat Diu. A călătorit cu mine şi nu-l mai găsesc. Vă rog să mă ajutaţi să-l găsesc”

A declarat fratele său, Ajay Kumar Ramesh, în timp ce aștepta informații despre rudele dispărute.

La spitalul unde este internat supraviețuitorul, rudele altor pasageri continuau să sosească în căutarea celor dragi. Printre aceștia se aflau și membrii familiei fostului ministru-șef al statului Gujarat, Vijay Rupani. Sailesh Mandliya, un apropiat al acestuia, a fost văzut căutându-l printre supraviețuitori.

„Îl căutăm. Dacă aflaţi ceva, anunţaţi-mă”

A spus Sailesh Mandliya.

Locul 11A din avionul Boeing 787-8 Dreamliner, acolo unde era așezat Vishwash Kumar Ramesh, se află în partea frontală a aeronavei, pe partea stângă, lângă fereastră. Deși nu există confirmări oficiale despre dispunerea pasagerilor în momentul prăbușirii, mai mulți factori ar putea explica de ce tocmai acel loc a făcut diferența dintre viață și moarte.

  1. Primul aspect important ține de poziția scaunului în raport cu aripile. Locul 11A este amplasat în fața aripilor, o zonă considerată în unele studii ca fiind mai sigură în cazul prăbușirilor. În situații în care impactul afectează în special partea din spate sau centrul fuselajului, pasagerii din față pot avea o expunere mai redusă la forțele de distrugere.
  2. Un al doilea motiv ar fi distanța față de rezervoarele de combustibil, care se află în mod obișnuit în aripi și în partea centrală a avionului. Cum aeronava Air India era alimentată pentru un zbor lung, impactul a provocat o explozie uriașă. Fiind poziționat înaintea acestor rezervoare, pasagerul de pe 11A s-ar fi aflat departe de centrul focarului.
  3. Un alt avantaj posibil îl reprezintă apropierea de ieșirile de urgență. La unele configurații ale Dreamlinerului, aceste ieșiri sunt amplasate chiar înainte sau imediat după rândul 11. Dacă partea din față a avionului a rămas relativ intactă, Vishwash ar fi avut acces rapid spre o zonă de evacuare, ceea ce i-ar fi salvat viața.
  4. Poziția la fereastră, deși în general e considerată mai puțin accesibilă în caz de urgență, ar fi putut fi totuși un avantaj în acest caz. Dacă peretele lateral nu a fost complet distrus, supraviețuitorul ar fi putut vedea ce se întâmplă afară și să decidă rapid încotro să se deplaseze. Vizibilitatea sporită și instinctul de supraviețuire pot juca un rol major în primele secunde de după un impact.
  5. Nu în ultimul rând, supraviețuirea lui a fost legată și de factori strict personali: vârsta, condiția fizică, reacția imediată și norocul pur. Modul în care a reușit să se ridice și să fugă dintre epave, după cum povestește chiar el, sugerează că și instinctul și rezistența psihică au fost determinante.

„Cineva m-a apucat şi m-a urcat într-o ambulanţă şi m-a dus la spital”

A rememorat Vishwash Kumar Ramesh, descriind momentele de după prăbușire.

Deși ancheta oficială nu a stabilit încă toate circumstanțele accidentului și nu a făcut publică harta completă a locurilor ocupate, cazul locului 11A rămâne un punct de interes pentru investigații. Pe fondul acestui eveniment tragic, autoritățile aeronautice examinează în ce măsură dispunerea pasagerilor poate influența șansele de supraviețuire în astfel de catastrofe.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe substantial.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨