Noul proiect va costa peste 7 miliarde de euro, iar lucrările vor începe în 2021 și va putea fi dat spre folosință la jumătatea anului 2029, a declarat ministrul Transporturilor, Benny Engelbrecht.
Danemarca va începe, anul viitor, construcția tunelului subacvatic Fehmarnbelt după ce guvernul danez și-a dat acordul.
Prin intermediul tunelului, în viitor oamenii vor putea ajunge în Germania în doar câteva minute. În prezent pentru a ajunge din Danemarca în Germania pe apă durează aproximativ o oră.
Benny Engelbrecht a mai precizat că decizia parlamentarilor este o ”decizie istorică” și a descris noul tunel ca pe “o nouă poartă către Europa”.
Tunelul va avea o lungime de 18 kilometri și va face legătura între nordul Germaniei și insula daneză Lolland, pe sub Fehmarn Belt, o strâmtoare din vestul Mării Baltice.
Proiectul al cărui cost se ridică la 7 miliarde de euro (52,6 miliarde de coroane daneze) prevede construirea unei duble linii de cale ferată electrificată și a unei autostrăzi cu patru benzi.
Astfel atât trenurile cât și autoturismele vor putea străbate strâmtoarea în 7, respectiv, 10 minute. În prezent această distanță poate fi străbătută de un feribot într-o oră.
Pentru început se va face săparea unui șanț de 60 de metri lățime și 16 metri adâncime pe malul mării, unde vor fi introduse pe sub apă elemente de ciment, cu o greutate de 73.000 de tone.
De asemenea, noul tunel danezo-german va fi cel mai lung tunel de acest fel din lume.
În Germania lucrările ar urma să înceapă la jumătatea anului 2022.