Reclamă

Premierul provinciei Ontario, Doug Ford, a atras atenția la un summit economic purtând o șapcă inscripționată cu mesajul „Canada nu este de vânzare”, ca răspuns la amenințările comerciale ale administrației Trump. Inițiativa vine în contextul în care Canada și Statele Unite se află într-un potențial conflict comercial, avându-l pe președintele american hotărât să impună taxe vamale suplimentare pentru bunurile și serviciile canadiene.

Liam Mooney și Emma Cochrane, creatorii șepcii, au declarat că ideea a apărut ca o contra-reacție la un segment Fox News în care premierul Ford a fost batjocorit. „A fost un mic act de patriotism să răspund la aceste mari amenințări”, a menționat Mooney. Campania de vânzare a șepcilor a înregistrat un succes notabil, cu peste 45.000 de unități vândute, inclusiv 150 în Statele Unite.

Gestul lui Ford a primit aprecieri de la lideri politici canadieni, inclusiv de la premierul Justin Trudeau și ministrul de externe Mélanie Joly. Chiar și Catherine McKenna, fost ministru liberal al mediului, a afirmat pe rețelele sociale: „Vreau șapca asta! Și îți mulțumesc Doug Ford pentru că ești lider în #TeamCanada”. De asemenea, premierul din Manitoba, Wab Kinew, a apreciat inițiativa, exprimându-și dorința de a avea o versiune portocalie a șepcii.

În ciuda diferențelor politice, liderii Canadei par să se unească în fața amenințărilor externe. Totuși, premierul provinciei Alberta nu a fost de acord să semneze o declarație comună propusă de ceilalți lideri și prim-ministrul federal, acesta optând pentru o abordare diferită în gestionarea provocărilor comerciale.

Ford a subliniat că „protejarea jurisdicției este importantă, dar pe primul loc este țara”, accentuând necesitatea unui front comun în fața presiunilor internaționale.


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro