O femeie din Sighetu Marmației a primit la începutul lunii iunie o factură de 70.000 de lei de la operatorul de telefonie mobilă.

Cu o lună în urmă, aceasta a avut de plătit 110 lei, aceasta fiind suma medie de plată în fiecare lună pentru serviciile de telefonie mobilă. Femeia a mers la cel mai apropiat magazin al companiei pentru a cere explicații.

Factură la telefon de 70.000 de lei

La rândul lor, angajații magazinului s-au adresat superiorilor și i-au răspuns femeii în cauză că nu este vorba de nicio eroare de facturare, iar suma trebuie achitată.

După mai multe verificări, angajaţii companiei de telefonie mobilă au ajuns la concluzia că nu este o eroare din parte lor, factura fiind emisă corect. Aceştia i-au spus clientei că, cel mai probabil, telefonul a fost atacat de un virus ce a permis auto-apelarea către numere cu plată, la preţuri foarte mari, în ţări exotice.

Sursa: Social Media

Femeia şi-a angajat un avocat pentru a o ajută să desluşească această poveste. Între timp, compania de telefonie mobilă a blocat numărul clientei până la achitarea facturii. Contactaţi de jurnaliştii din Sighetu Marmaţiei, cei din conducerea companiei nu au oferit momentan niciun punct de vedere oficial.

„În cazul nefericit în care ați înregistrat o întârziere la plata facturilor de TV, internet sau telefonie vi s-au solicitat probabil de către operator și penalități de întârziere. De obicei acestea se învârt în jurul valorii de 0,5% din contravaloarea facturii pe fiecare zi de întârziere. 

Clauze abuzive

Instanțele au stabilit însă în practica lor că o asemenea penalitate, deși prevăzută în contract și acceptată implicit de către consumator, este abuzivă și nu poate produce efecte, întrucât încalcă legislația protecției consumatorului, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive. 

Despăgubire mare

Prin aplicarea unei astfel de clauze, sumele datorate cu titlu de penalități de întârziere ar putea ajunge să depășească contravaloarea facturii, constituind o despăgubire nejustificat de mare pe care consumatorul trebuie să i-o plătească operatorului”, a declarat Sima.