Facturile uriașe nu mai sunt o surpriză pentru nimeni, mai ales că odată cu începutul sezonului rece, furnizorii de energie au sărit calul și au facturat sume incredibile românilor. Dar iată că situația nu este întâlnită doar în România, ci și peste hotare. O familie din Anglia a primit o factură de 1 milion de euro.
Totul s-a întâmplat unei familii care locuiește în orașul Kent din Marea Britanie. Factura imensă le-a fost transmisă prin intermediul unui email, care îi informa că la sfârșitul anului vor avea de achitat nu mai puțin de 1.114.000 de euro.
Suma incredibilă l-a lăsat inițial fără cuvinte fără bărbat, însă în cele din urmă a decis să-și păstreze calmul și să trateze totul ca atare.
Am presupus că a fost doar o eroare pentru că, evident, nu are nimic de-a face, în niciun caz, cu cât utilizăm noi., a declarat britanicul pentru publicația The Guardian.
Și într-adevăr, conform calculelor familiei, factura lunară pentru locuința lor la electricitate nu avea cum să depășească suma de 173 de euro pe lună, cât plăteau în mod normal. Ba chiar britanicul credea că o să stea fără grija datoriilor în perioada următoare, deoarece furnizorul de energie, EDF, retrăsese deja peste 1.000 în plus din conturile lor, în urma unor estimări ale consumului eronate.
Iar atunci când a contactat compania, reprezentanții acesteia au recunoscut că a fost vorba de o eroare care va fi remediată în cel mai scurt timp posibil.
Bărbatul s-a trezit că i-au dispărut aproape 90.000 de euro din cont
Doar că zâmbetul i-a dispărut imediat de pe buze la scurt timp, atunci când s-a trezit fără niciun ban în cont. Într-o dimineață, soția sa a realizat că economiile familiei dispăruseră din cont. Furnizorul de energie retrăsese suma de 88.000 de euro.
Spre deosebite de românii care au plătit facturi uriașe însă, familia din Anglia și-a recuperat banii dispăruți în doar câteva ore de când au constatat că au fost retrași fără acordul lor. Britanicul a contactat banca și a explicat că este vorba de o posibilă fraudă, iar banii i-au fost la scurt timp virați înapoi în cont.
Iar ca situația să nu se mai repete niciodată, acesta și-a blocat opțiunea prin care furnizorul de energie putea să retragă automat banii din cont.