O companie de energie a luat o decizie radicală, care i-a deranjat pe clienți. Furnizorii au cerut bani în avans, sub formă de garanție, pentru plata facturilor. Motivul invocat ar fi legat de faptul că aceștia nu și-au primit banii pe schema de compensație din partea Guvernului. Tocmai din această cauză trec printr-o situație dificilă din acest punct de vedere, însă cifra de afaceri demonstrează contrariul.
Oamenii sunt nevoiți să achite plata facturilor în avans
Furnizorii de energie din București au luat o decizie neașteptată în ceea ce privește plata facturilor. Aceștia le-au trimis clienților notificări prin care le solicită plata în avans, sub formă de garanție, a facturilor, după ce Guvernul nu le-a plătit suma de bani pe schema de compensație.
Valoarea garanției este prețul de piață minus prețul plafonat cu TVA, cantitatea estimată pe trei luni. Nici mai puțin decât 222 de mii de lei. Iese din orice buget pe care ni l-am putea închipui. Noi acești bani nu-i avem în avans”, a susținut președintele Asociației.
Compania numește această garanție un împrumut, pe care spune că îl va restitui atunci când vor primi banii de la Guvern. Mai mult decât atât, suma va fi restituită nu mai târziu de 15 zile de încasare a sumelor aferente compensărilor stabilite.
Compania de energie a oferit explicații
Furnizorii nu cer decât ca oamenii să înțeleagă situația. Ei susțin că problema se va remedia imediat ce vor primii bani de la Guvern. Ulterior, vor restitui sumele consumatorilor.
Însă, cifra de afaceri a companiei care cere acest lucru, din motive financiare spun ei, dovedește contrariul. Aceasta a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 730 milioane de euro. Astfel, fiind cu 62% mai mare decât în 2020.
„În aceste condiții, în care Guvernul nu plătește, băncile nu ne finanțează și furnizorul a susținut energia livrată către consumatorii din portofoliu, singura variantă posibilă o reprezintă un efort comun cu consumatorii care înțeleg situația din piață”, potrivit furnizorilor.