Reclamă

Ți s-a întâmplat vreodată să mergi pe stradă și să simți un miros puternic, care îți afectează starea pe care o ai? Ei bine, să știi că nu ți se pare. Explicația vine din partea specialiștilor. În urma mai multor studii, aceștia au ajuns la concluzia că mirosurile au un efect puternic asupra psihicului nostru. 

Ca un miros să îți provoace un anume răspuns, el trebuie să fie asociat unui eveniment care s-a întâmplat în viața ta. Bun sau rău, important este că un miros resimțit în acel moment îți va produce starea pe care ai trăit-o la momentul respectiv.

Cum reușesc mirosurile să ne afecteze starea de spirit

Rachel S. Herz este  profesor asistent de psihologie la Universitatea Brown și a venit cu o explicație. Iată ce se întâmplă în creierul nostru.

Captură YouTube

,,Mirosurile afectează starea de spirit, performanța și comportamentul oamenilor într-o varietate de moduri, dar nu pentru că mirosurile funcționează asupra noastră ca un medicament.

În schimb, acest lucru se întâmplă pentru că noi trecem prin experiențele noastre cu ele. Pentru ca un miros să provoace orice fel de răspuns, trebuie să învățăm mai întâi să-l asociem cu un eveniment.

Pixabay.com

Această explicație a modului în care ne afectează mirosurile se bazează pe ceea ce este cunoscut sub numele de învățare asociativă sau procesul prin care un eveniment sau un element ajunge să fie legat de altul din cauza experiențelor anterioare ale unui individ”, a adăugat Rachel S. Herz, potrivit unica.ro.

Iată ce proces chimic are loc atunci când simțim un miros familiar

Pixabay.com

,,Există o bază neurologică puternică pentru motivul pentru care mirosurile declanșează conexiuni emoționale.

Substraturile neurologice ale olfacției sunt special concepute pentru învățarea asociativă și procesarea emoțională.

Pixabay.com

Bulbii olfactivi fac parte din sistemul limbic și se conectează direct cu structuri limbice care procesează emoția (amigdala) și învățarea asociativă (hipocampul).

Niciun alt sistem senzorial nu are acest tip de legătură intimă cu zonele neuronale ale emoției și învățării asociative”, a mai adăugat expertul.


Reclamă

Share.

22 de ani, studentă în cadrul Facultății de Jurnalism și Științele comunicării la „Universitatea din București”. „Bobocel” în presă, la început de drum, dar cu o desagă de determinare în spate, vrea să crească în domeniul pe care îl iubește cel mai mult și pe care a ales să pășească încă din băncile școlii. Își dorește să devină un jurnalist profi, corect și își dezvolte creativitatea, pentru a realiza materiale autentice și calitative!

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro