După ce au obținut un credit, mulți oameni își dau rapid seama că ar putea folosi acești bani pentru a găsi o soluție eficientă de reducere a dobânzilor la creditele bancare, și astfel economisi mii de euro. Situația este mai tensionată în prezent, în contextul scandalului în desfășurare între Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și băncile comerciale din România, ceea ce determină consumatorii de produse bancare să fie foarte atenți la orice oportunități fiscale care se pot ivi.
Potrivit specialiștilor financiari, există soluții eficiente care pot reduce semnificativ dobânzile la credite, aducând economii de mii de euro. Cu toate acestea, astfel de soluții rareori ajung la clienții bancari, deoarece nu sunt în favoarea băncilor și nu sunt promovate de acestea.
O soluție eficientă pentru scăderea dobânzilor
Adrian Asoltanie, consultant financiar, a subliniat că una dintre cele mai eficiente metode de reducere a dobânzilor este reprezentată de plățile anticipate, realizate în prima zi după scadență. Acest lucru poate conduce la economii semnificative, însumând mii sau chiar zeci de mii de euro, în ceea ce privește costurile dobânzilor.
Pe de altă parte, sistemul bancar din România continuă să fie afectat de conflictul dintre bănci și ANPC. În urma lansării unei adrese de e-mail destinate clienților băncilor, în doar trei zile au fost primite deja sute de mesaje de la consumatori, care se plâng de dobânzi excesive și credite greu de suportat. Bancherii, însă, susțin în unanimitate că respectă în totalitate legea în toate cazurile, ceea ce poate fi demonstrat și în instanță.
Românii cred că sunt păcăliți de bănzi
Ca urmare a amenzilor aplicate împotriva a 19 bănci comerciale, ANPC a deschis și o adresă de e-mail unde consumatorii pot semnala dacă au rate exagerate sau dacă au primit oferte înșelătoare. Cu toate acestea, reclamațiile trebuie însoțite de documente justificative pentru a fi luate în considerare. Până în prezent, Horia Constantinescu, directorul ANPC, a afirmat că a primit sute de sesizări de la consumatori.
În acest context, Horia Constantinescu a declarat că aceste sesizări oferă o imagine reală a situației în care se află consumatorii, și ar dori să le analizeze împreună cu reprezentanții industriei financiare, astfel încât să li se explice că nu sunt doar statistici, ci persoane cu probleme și nevoi reale.