Reclamă

În fața unui fenomen alarmant de violență în școlile din România, unde se raportează zilnic aproximativ zece cazuri de agresiune între elevi, un lider sindical propune ca nota la purtare să devină un criteriu în procesul de admitere la liceu și facultate. Această inițiativă vine ca un răspuns la situația preocupantă și are ca scop descurajarea comportamentelor inadecvate.

Propunerea a fost întâmpinată cu aprecieri din partea unor părinți și elevi, în timp ce directorii instituțiilor de învățământ o consideră dificil de pus în practică. „Eu dau la Drept și mi s-ar părea o chestie foarte bună să conteze pentru că dacă tu ai reputația pătată în școală nu este ok”, a declarat un licean. Conform altui elev, „comportamentul este foarte important în dezvoltare și educație”.

Reprezentanții părinților, precum Iulian Cristache, susțin că un copil responsabil și constiincios nu ar trebui să aibă motive de îngrijorare față de această măsură. Pe de altă parte, directorii, cum ar fi Andreea Bodea de la Colegiul „I. L. Caragiale” din București, evidențiază provocările implementării uniforme a acestui criteriu în diferite instituții educaționale.

Ministerul Educației nu a comentat încă oficial această propunere, lăsând incertă direcția în care se va decide pe această temă.

Propunerea de a include nota la purtare ca factor determinant în admiterea la liceu și universitate a stârnit un interes variat, reflectând preocupările comunității educaționale și ale părinților față de creșterea violenței în școli. Diferențele de opinie subliniază complexitatea și potențialele dificultăți în aplicarea unei astfel de măsuri pe scară largă.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro