Reclamă
Reclamă

Aer condiționat, camere de supraveghere și folie anti-grafitti – sunt câteva dintre dotările noilor trenuri de metrou. Două garnituri – botezate Giurgiu și Ilfov – sunt deja în țară, iar Digi24 le-a filmat în premieră. În acest moment trec prin teste ample pentru a vedea dacă toate instalațiile funcționează. Abia apoi vor fi scoase pe traseu pentru a vedea cum se comportă pe șină. Producătorul francez mai are de livrat 11 astfel de garnituri.

Cristina Sbîrn, jurnalist Digi24: „Suntem la bordul trenului denumit Giurgiu, primul din cele 13 pe care producătorul francez trebuie să le livreze pentru Metrorex. Înainte însă ca ușile să se deschidă pentru călători, trenul trebuie testat. I se verifică toate instalațiile, iar dacă sunt probleme se repară.”

Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex: „A fost o problemă cu alimentarea cu energia electrică. Energia electrică fluctuează și siguranțele au sărit. A trebuit să fie reechilibrate.”

Reclamă

Din echipa care testează trenul, am găsit ingineri și tehnicieni aduși de la mii de kilometri, unii chiar din fabrica din Brazilia, unde trenul a fost produs.

Odată terminate testele, care se desfășoară în depoul Metrorex, trenul va fi scos pe traseu, ca să se vadă cum se comportă pe șină, cum frânează sau cum virează. Trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri înainte de a putea primi pasageri la bord. Asta înseamnă că mai dura până când va fi introdus în circulație.

Alături de „Giurgiu”, în depoul Metrorex se află și „Ilfov”, a doua garnitură livrată de francezi din lotul de 13. Alte 8 trenuri ar trebui să ajungă în țară până la finalul anului, iar alte 3 anul viitor.

Noile trenuri vor fi introduse pe linia de metrou care leagă cartierul Drumul Taberei de centrul Bucureștiului.

Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex: „În primul rând acesta este un tren care va avea aer condiționat și de aceea plafonul este mai jos decât la celelalte trenuri ale noastre. Avem aceste panouri de informare a călătorilor noștri pe care le vedeți aici și monitorizare totală, interioară și exterioară, cu camere de luat vederi din tren.”

Scaunele sunt din inox, iar geamurile sunt protejate cu o folie anti-grafitti. De asemenea, în vagoane vor fi locuri special amenajate pentru biciclete și persoanele cu dizabilități. Fiecare tren are șase vagoane și o capacitate de 1.200 de pasageri.

15 mecanici învață în prezent să le conducă, urmând a fi instruiți și alții pe măsură ce vor fi livrate mai multe garnituri. Pentru că livrarea trenurilor a început cu aproape 2 ani întârziere față de termenul din contract, regia de stat a calculat producătorului francez Alstom penalități de aproape 20 de milioane de euro. Asta în condițiile în care valoarea contractului este de 103 milioane de euro.

Reclamă
Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro