Nivelul extrem de scăzut al Dunării a dus la suspendarea transportului cu bacul pe la Bechet, afectând tranzitul către Bulgaria. Activitatea este oprită pe termen nelimitat, provocând confuzie și nemulțumire în rândul șoferilor de TIR obligați să găsească rute alternative.
„Feribotul a rămas de câteva zile pe malul bulgăresc. Acesta nu mai poate ajunge aici, în Vama Bechet, din județul Dolj, și asta din cauza nivelului scăzut al Dunării. Pentru ca bacul să funcționeze, apa ar trebui să fie până în acest loc, unde mă aflu eu”, a raportat Elena Alexandru, jurnalist Digi24.
Șoferii de TIR care sperau să traverseze fluviul s-au exprimat nemulțumirea față de lipsa informațiilor prealabile. „- Două ore pe chestia asta, că ne-am dus și tre’ să mergem înapoi la Calafat.- Ce știați?- Nimic.- Știați că este bacul oprit sau nu?- Nu. Nu a fost niciun anunț”, a explicat un șofer de tir. Alți șoferi s-au plâns de lipsa anunțurilor, fiind nevoiți să parcurgă distanțe suplimentare pentru a ajunge la alte puncte de trecere.
Purtătorul de cuvânt al ITPF Giurgiu, Raluca Stan, a transmis că traficul va fi reluat doar după stabilizarea nivelului Dunării și a recomandat șoferilor să folosească alte puncte de trecere a graniței cu Bulgaria.
Nu doar transportul de mărfuri este afectat. Croazierele de pe Dunăre au fost, de asemenea, perturbate. „În jurul localității Turnu Măgurele s-a format un banc de nisip și nu poate să mai înainteze. Pasagerii au fost îmbarcați de aici în autobuze și au mers la aeroport la București și-au plecat acasă”, a declarat Titi Ionele, proprietarul unui centru de acostament pentru nave de croazieră.
Debitul Dunării în zona Bechet a scăzut la doar 2.300 de metri cubi pe secundă, aproximativ jumătate din media multianuală obișnuită de 4.700. Situația actuală este o consecință a celei mai calde veri din istorie, care continuă să afecteze infrastructura de transport și activitățile comerciale.