Nicuşor Dan, Gabriela Firea şi Sebastian Burduja, candidaţi la Primăria Capitalei, au răspuns la zece întrebări esenţiale formulate de iniţiatorii Platformei de mediu pentru Bucureşti şi Platformei Civice Împreună pentru Centura Verde. Întrebările au vizat principalele teme de mediu ale capitalei, pe baza priorităţilor strategice din „Pactul de mediu pentru un oraş bun de trăit”, lansat pe 28 mai.

Gabriela Firea, candidată din partea PSD, a accentuat continuarea achiziţiei de vehicule prietenoase cu mediul, adăugând la cele 400 de autobuze Euro 6, 130 de autobuze hibrid şi 100 electrice achiziţionate deja. „De asemenea, mizăm pe parcările de tip Park&Ride la intrarea în oraş, benzile unice de circulaţie şi extinderea metroului”, a declarat Firea.

Sebastian Burduja, reprezentantul PNL, a evidenţiat necesitatea unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă bazat pe date origine – destinaţie. Burduja propune extinderea zonelor pietonale, realizarea pistelor de biciclete şi benzi dedicate pentru transportul public. „E timpul să facem cât de mulţi kilometri putem pentru biciclişti şi să ducem cât mai mult trafic în subteran”, a menţionat Burduja.

Nicuşor Dan, candidat independent susţinut de ADU, a subliniat importanţa transportului public şi a modernizării infrastructurii. „Avem contractele semnate pentru 50 de kilometri de modernizare a liniei de tramvai şi studiu de oportunitate pentru 250 de tramvaie. De asemenea, studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă este în curs”, a spus Dan.

Pactul de mediu pentru un oraş bun de trăit a fost semnat de către toţi cei trei candidaţi, angajându-i la aplicarea prevederilor sale în programele lor electorale pentru următorii patru ani. Cristian Popescu Piedone, contactat pentru asumarea pactului şi realizarea unui interviu, a refuzat să răspundă invitaţiei.

Răspunsurile candidaţilor au fost filmate şi publicate de către Centrul pentru politici durabile Ecopolis, iar iniţiatorii pactului au publicat şi analiza programelor electorale propuse.

Zece întrebări au fost adresate candidaţilor pentru a afla viziunea lor asupra problemelor de mediu. Printre ele, s-a numărat şi problematica spaţiilor verzi insuficiente, traficul auto ca principală sursă de poluare şi transportul public prietenos cu mediul.