Reclamă

Nicușor Dan, primarul Capitalei, a adus critici dure sistemului de învățământ românesc înainte de începerea noului an școlar. Edilul susține că principala problemă a educației din România este lipsa stimulării elevilor în direcția gândirii critice, menționând că situația nu s-a schimbat de la timpul în care el însuși era elev. Într-un interviu acordat Digi24, Nicușor Dan a subliniat rolul esențial al profesorului în a aduce toți elevii la un nivel comun de cunoștințe și a-i stimula să gândească independent.

„Sunt multe lucruri de spus. În primul rând, trebuie ca profesorul de la clasă, pentru că elevii la orice disciplină sunt inegali și rolul profesorului de la clasă este să ducă oamenii să aibă cunoștințele minimale pentru a se descurca în viață. Deci trebuie să gradeze tipul de probleme cu care se duce la elevi. O problemă cum este asta, pentru clasa a IV-a, o faci într-un sfert de oră la 5-6 săptămâni, doar să îi stimulezi să gândească. A doua fațetă și foarte important, este că din păcate învățământul românesc păcătuiește prin a învăța copiii, în foarte multe discipline, toate rețetele și nu a-i stimula să gândească cu capul lor.”, a declarat Nicușor Dan în cadrul interviului.

Referindu-se la o problemă recent discutată de matematică, primarul susține că „orice problemă de matematică are două componente, are o componentă de idee în care spui care e șirul etapelor pe care trebuie să le urmezi… și după este o parte de calcul”. „Dacă aș fi stat în emisiune mi-ar mai fi luat 20-25 de minute să ajung la rezultatul final. Dar important este și mă bucur că subiectul a prins foarte mult la public, pentru că frumusețea matematicii este în a găsi aceea idee care sparge problema aparent simplă”, a adăugat acesta.

Nicușor Dan a lăudat și explicațiile date de o profesoară de matematică, menționând că „doamna profesoară a explicat foarte bine. A explicat că conceptele sunt de clasa a IV-a, adică instrumentele pe care poți să le folosești sunt de clasa a IV-a, numai că gradul de dificultate este mai mare”. Edilul a continuat: „Deci este așa cum sunt probleme de la Olimpiada Internațională de Matematică, ele sunt probleme la care se folosesc concepte de până la clasa a X-a. Dar asta nu înseamnă că orice elev de clasa a X-a poate să le rezolve.”


Reclamă

Share.

Mircea Becheanu, un jurnalist cu o carieră de peste două decenii, este renumit pentru reportajele sale incisive și analizele aprofundate ale evenimentelor politice și sociale. Dedicația sa pentru jurnalismul de calitate și integritatea profesională l-au transformat într-o voce respectată și influentă în media.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro