Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a criticat luni seara, la Digi 24, lipsa de acțiune a Poliției Române, după ce aceasta a refuzat să pună în aplicare o dispoziție emisă de el pentru dărâmarea unui gard ridicat de primăria sectorului 4 la șantierul de la Piața Unirii. ‘Ei (Poliția Română) nu sunt în măsură să tranșeze cine e în proprietate. E ca și cum aș intra eu în curte la dumneavoastră, ați suna la 112, ar veni poliția și ar spune că nu știe a cui e curtea, judecați-vă în instanță, dacă vreți’, a declarat Nicușor Dan în emisiunea ‘Jurnalul de Seară’.

Primarul a subliniat că Poliția Națională, deși are obligația să pună în aplicare un act emis de o autoritate locală, nu a respectat această obligativitate. În plus, el a explicat că parcul Unirii a fost intabulat greșit de către Apele Române ca parte din patrimoniul lor, deși există hotărâri ale Consiliului General al Municipiului București care stipulează că parcul face parte din domeniul public al Capitalei. ‘Există două hotărâri ale Consiliului General care definesc domeniul public, inclusiv parcul Unirii’, a afirmat el.

Nicușor Dan a menționat și că primăria sectorului 4 susține că a primit autorizații de la Apele Române pentru lucrări, bazându-se pe această intabulare eronată. ‘O să mergem la cartea funciară să rezolvăm această eroare. Nu poate instituția Apele Române să intabuleze un parc’, a mai spus primarul.

Cât privește reabilitarea pasajului Unirii, Nicușor Dan a subliniat importanța deținerii tuturor avizelor necesare înainte de a emite autorizații. El a cerut primăriei sectorului 4 să obțină 20 de avize înainte de a continua lucrările. ‘În momentul când or să vină cu avizele, le dăm autorizația. Nu putem cum vor ei, să dăm autorizație în regim de urgență’, a punctat el, referindu-se la riscurile asociate cu nerespectarea procedurilor corecte.

Primarul Bucureștiului a insistat că, în prezent, un alt organism realizează construcții pe un teren proprietate publică fără a avea acordul necesar de la administrația capitalei.