Nicolae Ciucă a reproșat lui Marcel Ciolacu faptul că a propus-o pe Roxana Mînzatu pentru funcția de comisar european, subliniind că România nu are încă un portofoliu desemnat. Ciucă a evidențiat dificultatea de a găsi persoana potrivită „fără să ştii ce urmează să facă”. El a subliniat că șeful PSD ar fi trebuit să discute cu liberalii înainte de a face o astfel de propunere.

„Noi ne-am susţinut punctul de vedere ca pentru comisarul european să existe o discuţie în interiorul coaliţiei, pentru că nu este vorba despre o funcţie şi o persoană care să fie nominalizată de un om anume, de un lider de partid sau de altul, pentru că, aşa cum văd eu lucrurile şi cum le înţeleg, legate de relevanţa comisarului european, el nu este reprezentantul unui partid anume, el este reprezentantul României. El trebuie să aibă greutatea şi libertatea de mişcare la nivelul Comisiei Europene în primul rând pentru a înţelege şi a fi în măsură să pună în aplicare tot ceea ce ţine de competenţele unui astfel de portofoliu. Neavând portofoliu, mie mi se pare că, neavând un portofoliu nominalizat, este greu să vii cu cineva şi să nominalizezi persoana de dinainte fără să ştii ce urmează să facă”, a declarat Ciucă.

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat pe 2 septembrie că o va propune pe Roxana Mînzatu pentru funcția de comisar european din partea României. Acesta a declarat că „Acum voi merge la Guvern şi voi face nominalizarea pentru viitorul comisar european în persoana doamnei Roxana Mînzatu, urmând să continui discuţiile cu preşedinta Comisiei Europene pentru a închide şi portofoliul”.

În ceea ce privește portofoliul vizat de România, Ciucă a menționat că o variantă ar putea fi cel de Agricultură, având în vedere că România este una dintre țările importante în acest sector la nivel european. „Din discuţiile pe care le-am avut, că am discutat într-adevăr cu premierul, dumnealui a susţinut că îl interesa un domeniu economic, portofoliul economiei, piaţă internă. Noi am susţinut portofoliul extinderii, portofoliul agriculturii, chiar dacă l-am avut.”, a explicat el, adăugând că seceta din acest an a afectat semnificativ producțiile agricole naționale.

Recapitulând, Marcel Ciolacu a anunțat propunerea Roxanei Mînzatu pentru funcția de comisar european fără un portofoliu stabilit, generând criticile lui Nicolae Ciucă referitoare la procedura alegerii și relevanța poziționării României în cadrul Uniunii Europene.