Reclamă
Reclamă

Navele moderne de salvare cumpărate de Inspectoratul pentru Situații de Urgență zac nefolosite în port, la un an de la lansarea lor la apă. Problema principală constă în faptul că nu există personal suficient pentru a opera aceste ambarcațiuni. Cele două nave, achiziționate anul trecut pentru suma de 40 milioane de euro, sunt printre cele mai moderne din domeniu, având o lungime de 51 metri, o lățime de 10 metri și putând atinge o viteză de 40 km/h.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență a avut dificultăți în recrutarea personalului necesar. Deși au fost trimise solicitări către Ministerul Apărării Naționale și Poliția de Frontieră, acestea au refuzat detașarea unor marinari invocând necesarul propriu de personal, relatează Digi24. Potrivit surselor, pentru operarea celor două nave sunt necesari 160 de oameni, iar în prezent nu sunt disponibili nici măcar 10 membri ai echipajului.

Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, a declarat că pregătirile pentru personal sunt în curs, dar momentan doar 43 de subofițeri sunt în proces de alocare la nave. „La acest moment avem 43 de subofițeri în curs de alocare la nave, pentru ofițeri noi noi avem deja studenți la Academia Navală. E foarte greu să deschizi concursuri, să angajezi oameni pe poziții de nișă. Navele și elicopterele nu sunt ca ambulanțele. Astea în 10 zile funcționează. În toate sistemele noastre este criză de personal, nu avem suficient personal. Mai ales cei ultraspecializați cum sunt comandanți de nave. Piața este restrânsă.”

Reclamă

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a confirmat că pentru ca navele să devină funcționale, este necesară angajarea a 160 de persoane specializate. Până în prezent, procentul de încadrare cu personal este de aproximativ 28%. Modulitățile prin care IGSU încearcă să soluționeze situația includ recrutarea din rândul absolvenților Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” Constanța, transferuri și mutări de personal, precum și organizarea de concursuri din sursă externă.

De asemenea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență a suplimentat organigrama ISU Constanța cu o nouă subunitate, numită Detașamentul Special Naval, pentru a asigura îndeplinirea atribuțiilor de stingere a incendiilor și salvare pe nave și în apele teritoriale române. Absolvenți și studenți ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” au urmat stagii de pregătire în șantierele navale din Olanda și România pentru a se califica pentru aceste posturi.

Reprezentanții IGSU asigură că, odată angajați doi ofițeri comandanți de navă, se vor putea desfășura misiuni pe mare cu personalul existent. „Procentul de încadrare cu personal, la acest moment, este de aproximativ 28%, iar acesta va continua, astfel încât, în cel mai scurt timp, posturile prevăzute să fie încadrate cu personal care să permită executarea misiunilor cu acest tip de ambarcațiune. Facem precizarea că în momentul în care vom avea angajați doi ofițeri comandanți de navă, cu personalul existent vor putea fi executate misiuni pe mare”, a transmis IGSU.

Rămâne de văzut dacă până la finalul anului va putea fi angajat personalul necesar pentru ca măcar una dintre aceste nave să devină operațională.

Reclamă
Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro