Asociația Germană de Fotbal (DFB) a anunțat recent că va schimba designul cifrei 4 de pe tricourile echipei naționale, în urma acuzațiilor cum că ar semăna cu simboluri folosite de naziști. Controversa a început după ce utilizatorii rețelelor de socializare au evidențiat asemănarea dintre cifra „44” personalizată pe tricouri și sigla Schutzstaffel (SS), provocând o reacție rapidă din partea DFB.
Într-o declarație pe X, DFB a menționat că, în procesul de aprobare a numerelor de tricou transmise la UEFA, „niciuna dintre părțile implicate nu a văzut vreo asemănare cu simbolul nazist”. În ciuda acestei inadvertențe, asociația a afirmat că ia problema „foarte în serios” și lucrează la un „design alternativ”.
Adidas, furnizorul oficial al echipamentului, a permis anterior personalizarea tricourilor cu orice număr între 00 și 99. Totuși, urmare apariției controverselor, Adidas și-a actualizat politica, anunțând că va „bloca numărul 44 cât mai repede posibil” și a eliminat opțiunea de personalizare a tricourilor de pe site-urile sale. Purtătorul de cuvânt al Adidas, Oliver Bruggen, a reiterat opoziția companiei față de „xenofobie, antisemitism, violență și ură sub orice formă”.
Uniformele noi ale Germaniei au fost prezentate publicului la sfârșitul lunii martie, iar echipa masculină a jucat deja purtând noile tricouri într-un meci împotriva Franței. Acestea urmează să fie folosite la Campionatul European UEFA 2024, care se va desfășura în Germania.
DFB și Adidas și-au exprimat clar poziția împotriva oricărei forme de ură, reacționând prompt la acuzațiile aduse. Prin eliminarea opțiunii de personalizare a numărului 44 și prin dezvoltarea unui design alternativ, cele două entități demonstrează angajamentul lor pentru respectarea valorilor de toleranță și diversitate.