Mii de români au fost de-a dreptul revoltați în ultima perioadă, după ce au fost nevoiți să scoată sume colosale din buzunar, pentru a-și plăti facturile la energie.

Ce i-a enervat și mai tare, a fost un scandal care a izbucnit în urma informației potrivit căreia acestea sunt emise pe un an, iar acesta este motivul pentru care prețurile sunt ieșit din comun de mari.

Facturile la electricitate le-au dat bătăi de cap serioase românilor în ultima perioadă, după ce preșurile acestora au fost exagerat de mari. În urma acestor discuții, s-a creat un scandal de proporții, care spunea că facturile românilor la energie sunt emise pe un an, de aici și prețul uriaș.

Motivul pentru care facturile românilor emise pe parcursul unui an

Având în vedere că acum este perioada în care se citesc contoarele de către persoana responsabilă de acest lucru, facturile sunt regularizate. Din acest motiv, cei care refuză acest lucru, riscă să primească facturi colosale. Dar, există și situații în care există erori, iar românii au sarcina de a verifica indexul.

CITEȘTE ȘI: Important de știut! Ce să faci ca să nu plătești facturile colosale la curentul electric. Cei mai importanți pași

Din cauza faptului că unele contoare nu mai erau citite de un an sau doi, unii români au primit facturi uriașe de 6.000 sau 8.000 lei, după cum spune președintele Asociației Energia Inteligentă, Dumitru Chisăliță.

„Unele dintre contoare nu mai erau citite de un an sau chiar de doi ani de zile şi bineînţeles s-au făcut regularizări. Pentru asta au apărut unele facturi atât de mari, 6.000, 8.000, 9.000 de lei, pentru că de fapt discutăm de o factură care cuprindea 20 de luni, 24 de luni sau chiar mai mult.

Dacă am fi făcut o împărţire corectă la numărul de luni, am fi văzut că factura era undeva într-un interval de câteva sute de lei, adică nici pe departe un element atât de alarmist pe cât a părut la prima vedere.

Ce trebuie să faci întotdeauna când îţi vine o factură? Să compari indexul pe care îl ai pe factură cu indexul contorului, să nu fie mult mai mare sau mult mai mic, ambele elemente în mod normal ar trebui să ne alerteze şi să solicităm furnizorului corecţia, să plătim ceea ce am consumat într-adevăr”, a declarat Dumitru Chisăliță.