Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că se opune introducerii de materii noi în învățământul preuniversitar, sugerând că subiecte precum educația de mediu, educația juridică sau cea financiară ar putea fi învățate în cadrul materiilor existente. Acesta consideră că problema reală constă în metodele de predare care nu sunt suficient de eficiente și în manualele care nu sunt prietenoase cu elevii, deși conțin informații relevante.
David a fost întrebat vineri la Antena 3 CNN despre potențiale adăugiri în curriculumul școlar. El a declarat: „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greșeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine și introduce câte o materie: educație de mediu, educație juridică, educație financiară, educație pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi”.
Referitor la modalități prin care elevii pot avea un program mai puțin încărcat, dar care să le ofere competențe relevante pentru piața muncii, David a precizat: „Eu cred că trebuie să învețe și teorie și cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri și semnificații în viață, sunt mai puțin manipulabili, sunt mai puțin sensibili la teorii conspiraționiste”.
Ministrul a subliniat că metodele de predare ar trebui reevaluate pentru a face predarea mai eficientă. „Eu cred în acest moment că conținuturile pe care le avem sunt destul de bine gândite și organizate. Nu spun că nu mai putem lucra la ele, dar nu cu schimbări majore. Problema noastră după mine, dar sigur voi discuta lucrul ăsta cu experții pe care o să-i am în această zonă, după mine problema majoră ține de altceva. Nu știm să predăm bine conținuturile bune pe care le-am stabilit”, a afirmat David.
Întrebat dacă acest lucru va însemna și un proces de evaluare a cadrelor didactice, ministrul Educației a răspuns: „Voi demara în primul rând și voi crea oportunități pentru training, pentru noi modalități de predare, modalități moderne de predare”.
În concluzie, Daniel David pledează pentru o îmbunătățire a metodelor de predare și a manualelor, astfel încât informațiile predate să devină competențe practice pentru elevi.