Ministrul Educației, Daniel David, a exprimat îngrijorări cu privire la tendința cetățenilor de a solicita direct sprijinul ministrului pentru diverse probleme, semnalând o lipsă de încredere în alte instituții subordonate ministerului. „Din păcate, vedem cu toţii că există o doză prea mare de neîncredere, suspiciune, cooperarea nu funcţionează foarte bine. Văd o zonă de concentrare foarte mare a puterii. Adică toată lumea doreşte să vorbească cu ministru pentru orice problemă. Nimeni nu are încredere să discute cu alte instituţii, cu profesorul, cu directorul de şcoală, cu inspectorul, cu directorii din minister, cu secretarii de stat, toţi vor să discute cu ministrul, ceea ce mie mi-arată că sistemul nu funcţionează bine”, a declarat ministrul în cursul serii de joi.
Daniel David a subliniat că implicarea detaliată în gestionarea fiecărui aspect al sistemului educațional, cunoscută sub numele de micromanagement, este o eroare majoră pentru un sistem complex cum este educația. „Dacă au fost miniştrii care au vrut să facă micromanagement, eu cred că este o mare greşeală pentru un sistem atât de complicat şi complex”, a adăugat el.
Ministrul a precizat că dorește să se concentreze pe viziune și strategie, supraveghind implementarea operațională fără a se implica direct. „Să fiu atent să funcţioneze bine lucrurile, iar când apar probleme mari – nu orice problemă minoră de sistem trebuie să ajungă la ministru – când apar probleme mari, să mă asigur că reacţionăm rapid, transparent. Şi în acelaşi timp, dacă nu există reguli prin care să corectăm problema care a apărut, să creez rapid regulile respective. Cred că asta este funcţia unui ministru, nu să fie un fel de administrator care face micromanagement la un sistem atât de complicat şi de complex”, a subliniat el.
Declarațiile ministrului reflectă preocuparea față de furtuna de centralizare și neîncrederea care afectează funcționarea eficientă a sistemului educațional, subliniind nevoia unei restructurări care să redobândească încrederea în toate nivelurile ierarhice ale sectorului educațional.