Ministrul Educației, Daniel David, a atras atenția asupra pseudoștiinței care se manifestă în școli prin predarea imperfectă a științelor, într-o declarație făcută duminică la emisiunea „În fața ta” de la Digi24. David a subliniat că o astfel de predare duce la confuzii serioase între discipline precum numerologia și matematica, astrologia și anatomia sau între vraci și medici.
„Pseudoştiinţa în şcoală se manifestă prin predarea proastă a ştiinţei, fiindcă foarte mulţi oameni de ştiinţă uită că toate cunoştinţele noastre din ştiinţă, inclusiv legile pe care le considerăm în fizică de nebătut, sunt, de fapt, într-un fel sau altul, probabilistice”, a declarat David. El a adăugat că știința nu oferă cunoaștere absolută, ci cea mai bună variantă posibilă în momentul de față, ceea ce poate duce la interpretări eronate în rândul publicului.
Ministrul a menționat și problema analfabetismului funcțional, care contribuie la neîncrederea în știință și deschide calea pseudoteoriilor. „Având această mare zonă de analfabetism funcţional, am deschis, efectiv, uşa acestor abordări în esenţă pseudo-ştiinţifice,” a remarcat el.
David a comentat și asupra includerii profesiilor precum numerologia în listele de ocupații europene, subliniind că aceste ocupații nu sunt bazate pe știință. „De exemplu, aceste profesii apar în lista profesiilor europene şi noi le-am preluat de acolo. Nu e o problemă că apar, însă ce vreau este să comunicăm oamenilor un lucru foarte clar: aceste ocupaţii nu se bazează pe ştiinţă,” a explicat ministrul
Declarațiile sale vin pe fondul unei îngrijorări crescânde în jurul modului în care informațiile științifice sunt transmise și înțelese, atât în școli, cât și în societate în general. În concluzie, ministrul David subliniază nevoia de a clarifica diferențele dintre știință și pseudoștiință, pentru o mai bună înțelegere și educație a publicului larg.