Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a lansat critici dure la adresa autorităților locale din sudul litoralului, după ce ploile torențiale au provocat inundații în mai multe stațiuni. Câciu a acuzat autoritățile că nu au făcut nicio investiție în infrastructura acestor stațiuni, și le-a considerat responsabile pentru lipsa de acțiune.

„Încercam să îi fac pe cei din Mangalia să înțeleagă că nu mai pot continua așa. Suntem în Neptun, care ține de Mangalia. Autoritatea locală nu s-a implicat absolut deloc în sudul litoralului. Și dacă discutăm de sudul litoralului discut de șapte stațiuni, dacă nu mă înșel, care țin de UAT Mangalia,” a declarat Adrian Câciu, sâmbătă, la Universitatea de Vară a PES activists România.

Ministrul a subliniat importanța realizării unui parteneriat între autorități și antreprenori pentru a menține litoralul deschis pe durata întregului an. „Evident că trebuie un parteneriat dacă vrei să ai, de exemplu, litoralul deschis tot anul. (…) E un parteneriat care trebuie să se nască, construit pe strategia de turism pe care o realizează Radu Oprea, dar împreună cu autoritățile locale și cu antreprenorii privați,” a explicat el.

Câciu a atras atenția asupra nepăsării de care au dat dovadă autoritățile locale, subliniind că ceea ce s-a întâmplat recent în sudul litoralului este rezultatul unor probleme de lungă durată ce au rămas nerezolvate. „Dacă vedeți exact ce s-a întâmplat aseară sau care este efectul unei întâmplări care a avut o anumită amploare este nepăsarea a zeci de ani a unei autorități locale care nu a făcut nimic pe infrastructura acestor stațiuni,” a continuat acesta.

Ploile torențiale, care au afectat mai multe zone din județul Constanța, au avut ca efect inundarea locuințelor, gospodăriilor, parcărilor și distrugerea unor plaje. În plus, au fost raportate mașini răsturnate în urma fenomenelor meteorologice extreme. Regiunea cea mai grav afectată a fost sudul litoralului, unde mai multe localități au fost sub cod roșu de ploi, iar cetățenii au primit mesaje de avertizare prin sistemul Ro-Alert.

Astfel, evenimentele recente subliniază necesitatea unui plan comun și a unei acțiuni coordonate pentru a evita succesiunea unor astfel de incidente pe viitor, un aspect dezbătut și propus de ministrul Câciu.