Ministerul Educației a propus o măsură care vizează schimbarea locurilor în bănci ale elevilor cel puțin o dată în fiecare modul școlar, ca soluție pentru eliminarea discriminării pe criterii de etnie, performanțe școlare sau cerințe educaționale speciale. Această măsură a generat diverse reacții atât din partea specialiștilor în educație, cât și a directorilor de instituții școlare.
Ana-Cristina Micu, jurnalist Digi24, explică faptul că acest proces s-ar aplica în clasele cu mai mult de 24 de elevi, unde băncile sunt organizate pe șiruri, și adaugă: „Așa arată un an școlar în care eu și colegul meu, George, ne-am rotit în bănci de cinci ori. O dată pentru fiecare modul de învățare”.
Alexandru Croitoru, director adjunct la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Capitală, consideră că măsura este „interesantă… dar probabil aplicabilă punctual”. El afirmă că pentru elevii de ciclul primar sau primii ani de gimnaziu ar putea fi o variantă fezabilă, însă la liceu devine dificil de aplicat: „La noi, la Colegiul Mihai Viteazul, nici nu poate fi aplicată, pentru că elevii se mută în fiecare oră în funcție de disciplina pe care o au în orar”.
Ovidiu Pânișoara, specialist în educație, critică această propunere ca fiind necorespunzătoare, afirmând: „Rotirea obligatorie în bănci, în condițiile în care dacă studiem puțin psihologia, știm că există fenomenul de posesie. Păi, eu am banca mea, eu am locul meu unde mă obișnuiesc”.
Părinții au și ei rezerve față de aceasta măsură, o femeie intervievată menționând: „Dacă îi mută în fiecare modul, e mai greu pentru ei să stea concentrați”, în timp ce o altă femeie adaugă că ar fi „bine să rămână în același loc”.
Ministerul Educației a luat în calcul și alte măsuri pentru a promova integrarea, precum așezarea elevilor în bănci în semicerc sau în amfiteatru.