Respirația normală este un echilibru între inhalarea de oxigen și expirarea dioxidului de carbon

A adormi sau a scăpa de anxietate ar putea să nu fie niciodată la fel de ușor ca 1-2-3.

Dar unii experți cred că un set diferit de numere – 4-7-8 – se apropie mult de a face truc. Tehnica 4-7-8 este un exercițiu de relaxare care implică respirația timp de patru numărări. Ținerea acelei respirații timp de șapte numărări și expirarea timp de opt numărări, a spus dr. Raj Dasgupta, profesor clinic asociat de medicină la Universitatea din California de Sud.

Cunoscut și sub denumirea de „respirația relaxantă”, 4-7-8 are rădăcini străvechi în pranayama. Care este practica yoghină de reglare a respirației. Dar a fost popularizat de medicul specialist în medicină integrativă, Dr. Andrew Weil în 2015.

Dificultăți

Colaj Substantial

„Despre multe dificultăți de somn sunt oamenii care se luptă să adoarmă pentru că mintea lor bâzâie”, a spus Rebecca Robbins. Instructor în medicină la Harvard Medical School și om de știință asociat în divizia de tulburări de somn și circadiene la Brigham și Spitalul de femei din Boston. „Dar exerciții precum tehnica 4-7-8 îți oferă posibilitatea de a exersa a fi în pace. Și exact asta trebuie să facem înainte de a merge la culcare.”

Cum funcționează 4-7-8

Metoda 4-7-8 nu necesită niciun echipament sau setare specifică. Dar atunci când înveți inițial exercițiul, ar trebui să stai cu spatele drept, conform lui Weil. Practicarea într-un loc calm și liniștit ar putea ajuta, a spus Robbins. Odată ce înțelegi, poți folosi tehnica în timp ce stai în pat.

Pe parcursul întregii practici, plasați vârful limbii pe creasta de țesut din spatele dinților din față superiori, deoarece veți expira prin gură în jurul limbii. Apoi urmați acești pași, conform lui Weil:

Expiră complet pe gură, scoțând un sunet vâsâit.

Închideți gura și inspirați în liniște prin nas până la un număr mental de patru.

Ține-ți respirația numărând până la șapte.

Expiră pe gură, scoțând un sunet de vâsâit pentru o numărare de opt.

Repetați procesul de încă trei ori pentru un total de patru cicluri de respirație.

Potrivit lui Weil, respectarea raportului de patru, apoi șapte și apoi opt este mai importantă decât timpul petrecut în fiecare fază.

Când ești stresat, sistemul tău nervos simpatic – responsabil pentru răspunsul tău de luptă sau fugi – este prea activ. Ceea ce te face să te simți suprastimulat și să nu te relaxezi și să treci în somn, a spus Dasgupta. „Un sistem nervos simpatic activ poate provoca o frecvență cardiacă rapidă, precum și o respirație rapidă și superficială.”

Distribuie

Alexandra Neacșu, are 24 de ani și e absolventă a Facultății de Artă Geo Saizescu. Îi plac foarte mult filmele sci-fi, cărțile horror și adoră să gătească. În prezent cochetează și cu arta și este membră fondatoare a „Teatrului Nou”.