Reclamă

Klaus Iohannis este unul dintre cei mai importanți oameni în societatea românească. Acesta este președinte la al doilea mandat. Până să ajungă în funcția de primul om în stat, a avut o carieră impresionantă în cadrul partidului PNL, iar înainte a fost profesor de fizică. 

Președintele României a fost profesor la fizică la Colegiul Brukenthal și la Colegiul Pedagogic din Sibiu. Din 1989 a devenit inspector școlar general. Klaus Iohannis era cunoscut ca un bun profesor, deși uneori, severitatea sa își spunea cuvântul. După ce a absolvit Facultatea de Fizică la Universitatea Babeș-Bolyiai în Cluj, a predat la mai multe școli, iar în final a ajuns la cele două colegii menționate.

Acesta era apreciat pentru felul în care reușea să primească atenția elevilor săi și a rămas în inimile multora. Colegii săi de breaslă îl știau drept un profesor sever, care putea să se muleze în funcție de fiecare clasă pe care o avea. Actualul director al Colegiului Pedagogic a mărturisit cum era văzut profesorul Klaus Iohannis.

„Până în 1998 am fost director adjunct la Colegiul Pedagogic şi domnul Iohannis, înainte de a deveni inspector general adjunct şcolar şi după aceea inspector general a lucrat la Colegiul Brukenthal şi la Colegiul Pedagogic, din perioada aceea îl ştiu. Noi de atunci am colaborat foarte bine, ce ştiu eu de la elevi este că întotdeauna a fost apreciată competenţa de specialitate, verticalitatea demersului didactic şi relaţia foarte bună cu elevii.”, a spus prof. Hermann Gerold pentru Adevărul.

Social Media

„Era un profesor sever”

Elevii care lucrau cu Klaus Iohannis știau ce aveau de pregătit și care erau cerințele acestuia, iar de multe ori îl considerau sever. Cerințele avute ca profesor erau de la început prestabilite, iar clasele de real erau în mod clar vizate.

„La domnul Iohannis a fost clar din clasă care sunt fenomenele care trebuie studiate şi învăţate, iar cerinţele au fost la fel de clar stabilite, fiecare elev ştia foarte clar ce ar trebui să ştie ca să obţină nota maximă sau ce ar trebui să ştie ca să obţină cel puţin nota 5. A fost un demers raţional, transparent. Era un profesor sever, da, obiectivele au fost destul de sus puse. Au fost raţionale şi transparente, adică la Brukenthal la real a avut cerinţe.

La Pedagogic unde lucram eu şi unde am fost colegi cerinţele au fost adaptate profilului şcolii. Nu au fost de o severitate absurdă şi fiecare elev care a lucrat şi a fost atent ştia foarte bine că aceste cerinţe puteau fi atinse. Niciun elev nu avea impresia că li cere ceva imposibil de realizat. Cei care au rămas la notele minime sau la un nivel mediu ştiau că nu au investit suficient timp. ”, mai spune prof. Hermann Gerold pentru sursa menționată.


Reclamă

Share.

Pasionată de dezvoltare personală, călătorii și citit, ea este atrasă de noutățile și momentele cheie din industria din spațiul public. Andreea face și voluntariat, fiind o persoană implicată în comunitate și în soluționarea problemelor societății căutând să se dezvolte atât pe plan personal, cât si profesional.

© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro