Reclamă

Marian Staș, coordonator al programului educațional „Liderii Mileniului Trei”, a vorbit, joi, despre rezultatele obținute de către elevi în cadrul Evaluării Naționale și examenului de Bacalaureat. Staș consideră că, deși rezultatele par bune, în realitate acestea reflectă „mediocritatea sistemului educațional din România”.

Expertul avertizează că examenele „escamotează caracterul slab al întregului proces, faptul că sistemul este unul defect și duce mediocritatea din anii de gimnaziu și anii de liceu într-o mediocritate a examinărilor”.

Marcarteându-se contextul educațional actual, Marian Staș a declarat: „Contextul cel mai relevant în care eu citesc rezultatele acestea este dat chiar de feedback-ul multor profesori din sistem, care spun că sistemul este defect și că împăratul este gol, iar elefantul e în încăpere. Este vorba despre oameni din sistem care își asumă aceste enunțuri”, conform Digi24,

Staș susține că subiectele de examen sunt formulate „fără integritate sau cu integritate scăzută, astfel încât notele să fie mari și lucrurile să dea bine”. Acesta a detaliat: „Nu e nevoie să știu istorie și nu e nevoie să știu română pentru a lua cel puțin nota șase sau șapte la probele de istorie și de română de la Bacalaureat”.

Spre exemplu, subiectele de română și de istorie constau în „recunoaștere și înțelegere de text”, ceea ce, conform expertului, nu reflectă pregătirea reală a elevilor. „Mă întreabă tot felul de lucruri care nu au legătură cu câtă carte știu și cu câte lecturi am parcurs la română sau la istorie. Mi se pare incorect din punct de vedere docimologic”, a adăugat Staș.

„Big time, din toate motivele posibile și consacră această mediocritate și politizare feroce a sistemului”, a răspuns Marian Staș când a fost întrebat de reporterul Alexandru Rotaru dacă Ministerul Educației contribuie la această situație. „Întâmplarea face ca anul ăsta să fim într-un an electoral. N-am cum să nu leg lucrurile astea de faptul că trebuie să dea bine și să obțină voturile mai încolo, pentru că așa funcționează toată povestea asta politică”.

Expertul a subliniat că este necesară o regândire a sistemului educațional pentru a preveni o deteriorare continuă a situației.

Conform datelor recente, rata de promovare la Evaluarea Națională, înregistrată înainte de contestaţii, a fost de 74,4%, în scădere față de anii trecuți. În anul 2023, rata de promovare a fost de 76,2%, în 2022 de 82,3% și în 2021 de 76,8%. În acest an, 25,6% dintre elevi au obţinut medii sub 5, comparativ cu 17,73% în 2022 și 23,8% în 2023. Miercurea trecută, înainte de depunerea contestaţiilor, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a afirmat că la Evaluarea Naţională 77,6% dintre candidaţi au luat note peste 5 la proba de Limba română și 68,7% au luat note peste 5 la Matematică. În cazul examenului de Bacalaureat, peste 76% din candidați au promovat, a spus Ligia Deca.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro