Multe persoane fac greșeala supraalimentării de Sărbătorile Pascale, lucru care, mai ales acum, când suntem mai sedentari ca oricând, reprezintă un mare pericol pentru silueta noastră.

Greșeala și mai mare în care se afundă apoi este adoptarea unui stil alimentar restrictiv, care chiar dacă ajută la pierderea rapidă în greutate, readuce kilogramele la fel de repede înapoi.

Nutriționiștii ne sfătuiesc să facem treptat trecerea de la alimentele bogate în carbohidrați, la cele sărace în calorii și să ne bazăm pe ajutorul fructelor și legumelor, care prin cantitatea crescută de fibre asigura sațietatea, un tranzit intestinal bun și un aport adecvat de vitamine și minerale.

“Abordarea procesului de slăbire trebuie să fie una firească şi să vizeze o serie de aspecte extrem de importante. Digestia trebuie să funcţioneze impecabil, adică să existe disponibile suficiente enzime digestive pentru acest proces. Consumul zilnic de apă proaspătă pentru a menţine în stare perfectă de funcţionare rinichii, vezica urinară şi tractul urinar, lucru esenţial în procesul de slăbire. Menţinerea glandei tiroide în stare bună de funcţionare; iodul este elementul primordial în acest sens. Detoxifierea ficatului este esenţială pentru că în ficat se metabolizează grăsimile”, afirmă nutriționistul Lygia Alexandrescu.

Specialistul subliniază faptul că esențial în procesul de slăbire și pentru starea noastră de sănătate în general este să eliminăm din dietă alimentele procesate tip fast food, alimente prăjite, grăsimi săturate, alcool, zahăr rafinat, lactate complet degresate şi băuturi dulci.

“Dacă decizia de a corecta regimul alimentar se referă la întreaga familie, atunci din dieta acesteia nu trebuie să lipsească legume şi fructele proaspete, cereale integrale bogate în fibre, proteinele de natură superioară şi lactate fermentate (chefirul, sana, laptele bătut). Dieta zilnică trebuie să fie împărţită în 3 mese principale şi două gustări de fructe, iar între mese să se consume din abundenţă lichide care hidratează: apă şi ceai neîndulcit. Gustarea de fructe de dimineaţă poate fi formată din fructe mai dulci, cu indice glicemic superior, iar cea de după amiază din fructe mai acre. E important să ţinem cont şi de aportul energetic pe care ni-l aduc alimentele”, mai subliniază nutriţionistul pentru Doctorulzilei.ro.