Vitamina C este esențială pentru organism datorită proprietăților sale antioxidante.

Indiferent dacă o obținem prin consumul de suc de portocale, prin adăugarea de câteva picături de vitamină C în apă sau prin administrarea de suplimente, aceasta joacă un rol important în întărirea sistemului imunitar.

Cu toate că vitamina C este benefică pentru sănătate, un nou studiu avertizează că adesea luăm prea multă vitamină C, conform informațiilor furnizate de CBS. Aportul maxim recomandat de vitamina C este de 2000 de mg pe zi.

Efectele unui consum excesiv de vitamina C

Dacă luăm prea multă vitamină C, cunoscută și sub numele de acid ascorbic, putem experimenta unele probleme neplăcute. Printre acestea se numără diareea, crampele și greața. De asemenea, există riscul apariției pietrelor la rinichi. Medicii recomandă un aport maxim de 2000 de miligrame de vitamina C pe zi.

Beneficiile vitaminei C pentru sănătate

Vitamina C este recunoscută de mulți ani ca un nutrient benefic pentru sănătatea corpului uman. Aceasta joacă un rol vital în întărirea sistemului imunitar, în funcția cognitivă, în sănătatea cardiovasculară și în sănătatea pielii și a ochilor. De asemenea, vitamina C servește ca un antioxidant, protejând celulele de distrugere și promovând vindecarea rănilor.

 Cantitatea recomandată de vitamina C

Datorită beneficiilor sale, este important să obținem suficientă vitamină C. Doza recomandată pentru adulți este de 90 de miligrame pe zi pentru bărbați și 75 de miligrame pe zi pentru femei. Pentru femeile însărcinate sau care alăptează, doza recomandată crește la 85 de miligrame și, respectiv, 120 de miligrame pe zi.

Mare atenție! Care este cantitatea recomandată de vitamina C pe care ar trebui să o luăm zilnic. Care sunt efectele negative
Sursa foto: Pixabay

Fumătorii au nevoie de 35 de miligrame suplimentare de vitamină C în fiecare zi, deoarece fumatul epuizează nivelul de vitamină C. Limita superioară recomandată este de 2000 de miligrame pe zi.

Sursele cele mai bune de vitamină C

Deoarece organismul nu produce vitamina C, este important să o obținem prin alimentație. Vitamina C se găsește în citrice, fructe de pădure, ardei, pătrunjel, roșii, varză, kale și spanac.

Varza de Bruxelles și broccoli sunt surse deosebit de puternice de vitamina C. Suplimentele de vitamină C sunt necesare pentru persoanele care au anumite afecțiuni gastro-intestinale, cancer sau o dietă limitată în nutrienți.