Reclamă

Una dintre cele mai importante bănci din România are probleme grave. Este vorba despre ING, care a transmis un avertisment important clienților săi. Se pare că în ultima perioadă hackerii au încercat de mai multe ori să le fure banii mai multor clienți ai companiei bancare.

CITEȘTE ȘI: Și tu ai acest tip de card? Mare atenție! Pericol mare în România

Banii românilor sunt în pericol

În acest context, reprezentanții ING spun ca tentativa frauduloasă este denumită “psihing”. Aceasta nu are în vizor doar clienții cu sume mari de bani în cont. Metoda vizează orice persoană, prin diferite metode și canale.

Cei de la ING spun că există persoane care aruncă o momeală, cu scopul de a fura datele clienților, iar într-un final, banii acestora. Acest lucru se întâmplă prin diferite metode, cum ar fi e-mailuri, SMS-uri, contactare directă în Social Media. De asemenea, infractorii cibernetici ajung chiar la apelarea clienților în numele ING sau al unei instituții.

Mare atenție! Ai card la această bancă? Poți rămâne fără bani în cont

Ești client ING? Ai mare grijă!

Trebuie să fii foarte atent la mesajele pe care le primești pentru a-ți proteja banii. Acest tip de mesaje despre care am scris mai sus pot apărea în contexte reale. Mai clar, dacă ai postat un anunț de vânzare sau cumpărare pe platforme dedicate acestui lucru, hackerii se pot folosi de asta.

Folosindu-se de acest scenariu, persoana îți trimite un mesaj pe rețelele de socializare (Facebook, Whatsapp) sau un SMS prin care îți cere datele cardului ca să încheiați tranzacția.

Reprezentanții ING își avertizează clienții să nu ofere datele cardului și nici să nu introducă datele cardului pe diverse site-uri pe care le primesc prin mesaje. Conform companiei bancare, există riscul ca respectivele conturi să fie clone false care extrag datele cardurilor.

“Totodată, poți fi sunat de către o persoană care pretinde că este angajat ING, ca să oferi datele cardului pentru transferuri într-un seif al băncii sau ca să îți deblocheze contul sau cardul bancar”, mai spun reprezentanții băncii.

Ce să faci dacă ai fost păcălit

În cazul în care ai fost păcălit și ai trimis datele cardului pentru a încasa sune de bani sau pentru a ți se debloca conturile, trebuie să blochezi imediat cardul în Home Bank și să anunți cât de repede posibil banca, mai transmit reprezentanții companiei bancare.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro