Reclamă

Specialiști din 14 țări sunt angajați în construirea primului tunel forat de pe o autostradă din România, cu lucrări ce se desfășoară lângă Curtea de Argeș. Până în prezent, constructorii au forat 70% din lungimea celor două galerii, iar străpungerea dealului este estimată pentru începutul anului viitor. Acest tunel, care va avea o lungime de 1,3 kilometri, face parte din proiectele tot mai complexe necesare dezvoltării infrastructurii rutiere a țării, inclusiv pe autostrada Sibiu-Pitești, unde sunt preconizate încă șapte tuneluri.

Lucrările sunt realizate de un constructor austriac, iar primele săpături au început în toamna anului precedent. Tunelul ‘Daniela’ a ajuns la 950 de metri excavați din lungimea totală, în timp ce la galaxia ‘Alina’ s-au realizat deja 830 de metri. Fiecare dintre aceste galerii este proiectată să aibă două benzi de circulație și una de urgență.

Particularitatea solului moale al dealului Momaia a impus utilizarea unei tehnologii moderne – beton pulverizat cu uscare rapidă, așa cum a declarat Marco Wieser, reprezentantul constructorului: „Nu poți să detonezi, pentru că geologia solului este prea moale. Dealul trebuie susținut cu o «umbrelă» și apoi poți excava dedesubt”.

În cadrul șantierului, lucrările continuă neîntrerupt, șapte zile din șapte, cu un personal de 650 de muncitori, dintre care mulți sunt localnici. Printre obiectivele integrale se numără și construirea a peste 2 kilometri și jumătate de poduri și pasaje, incluzând unul impresionant de 30 de metri înălțime.

Segmentul de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni, care cuprinde și acest tunel, face parte din autostrada Sibiu-Pitești și ar trebui finalizat până în februarie 2027, cu speranța autorităților de a deschide mai devreme această porțiune. Fernando Lopez, manager de proiect, a declarat optimist: „Am trecut pragul de 50%. Suntem chiar bine.”

Întreaga autostradă Sibiu-Pitești va avea 122 de kilometri, iar la momentul actual doar porțiunea de 13 kilometri între Sibiu și Boița este funcțională, deschisă încă de la sfârșitul anului 2022. Alți 30 de kilometri sunt în construcție între Curtea de Argeș și Pitești, aceștia urmând să fie gata anul viitor, iar restul de 69 de kilometri se află în faza de proiectare. Conform planurilor, autostrada ar trebui completată până în 2028, incluzând opt tuneluri în structura sa.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro