Reclamă

Autoritățile române au declarat tunelul Palas, din Constanța, de interes național și plănuiesc să investească până la 150 de milioane de euro pentru repararea și prelungirea acestuia. Tunelul, proiectat de inginerul Anghel Saligny acum peste un secol, permitea trenurilor să intre direct în Portul Constanța, dar a fost închis de 32 de ani din cauza degradării.

Marcel Ciolacu, premierul României, a declarat că guvernul continuă să investească în dezvoltarea portului Constanța, cu scopul de a-l transforma într-un hub logistic la Marea Neagră. „Finanțăm cu peste 750 milioane de lei lucrările de reabilitare pentru al doilea acces feroviar”, a afirmat oficialul. Investiția include atât reabilitarea și electrificarea a 3,5 kilometri de linie feroviară, cât și lucrări ample la tunelul de 500 de metri Car din zona Palas.

Jurnalista Iulia Stanciu de la Digi24 a explicat că tunelul, construit în anul 1900, este acum plin de pietre, apă și mâl, iar vegetația a crescut în fata sa până la o înălțime de 2-4 metri. George Varsami, șeful Serviciului de documentare și arhivă din cadrul Administrației Portului Constanța, a subliniat importanța lucrărilor de consolidare pentru a preveni un potențial dezastru, afectând și Șoseaua Mangaliei și blocurile din jur.

Ministerul Transporturilor estimează că lucrările vor dura doi ani, urmând ca în perioada următoare să fie selectat un constructor pentru acest proiect. George Varsami a menționat că reabilitarea tunelului ar facilita accesul trenurilor care transportă mărfuri direct în port, ceea ce ar îmbunătăți semnificativ eficiența operațiunilor de transport.

Portul Constanța, cel mai mare din zona Mării Negre, se confruntă cu o capacitate de transport feroviar redusă, cauzată de lipsa modernizării liniilor. După invadarea Ucrainei de către Rusia în 2022, autoritățile au început eliberarea liniilor feroviare și repararea acestora, investind aproximativ 300 de milioane de lei. De asemenea, un program de modernizare a infrastructurii portului, cu o valoare totală de 4 miliarde de lei, este în desfășurare, doar un contract de 377 milioane de lei fiind semnat până acum.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro