Șoferii afectați de accidente cauzate de persoane asigurate la Euroins, companie intrată în insolvență în urmă cu aproximativ două săptămâni, se confruntă cu riscul de a nu primi despăgubiri. 

Anumite service-uri auto refuză să ofere asistență, invocând dificultatea recuperării banilor de la guvern. Cu toate acestea, există o soluție, care implică costuri suplimentare: o asigurare adițională, prin care asigurătorul va acoperi daunele în cazul unui accident.

Service auto: Nu avem bani!

”Nu mai avem bani. Trebuie să înțelegem foarte bine subiectul. Dacă reparația este plătită, nu refuzăm pe nimeni. Problema noastră constă în recuperarea banilor după falimentul City Insurance, iar acum de la Euroins, și suntem blocați. Nu putem să ne angajăm la o reparație pe care să o încasăm de la Fondul de Garantare al Asiguraților (FGA) peste doi, trei sau cinci ani”, a declarat Dan Barbu, președintele Asociației Societăților de Service Auto Independente.

Înainte ca Autoritatea pentru Supraveghere Financiară să retragă autorizația de funcționare a Euroins, compania avea contracte încheiate cu peste 1000 de service-uri auto. Assen Christov, președintele Eurohold, afirmă: ”Nu au refuzat niciodată cerințele clienților noștri până pe 17 martie.”

Anunț de groază pentru toți șoferii din România! Vor scoate mai mulți bani din buzunare. Prețurile RCA au explodat

Cu toate acestea, există opțiuni. Se poate opta pentru plata unui cost suplimentar la polița RCA pentru a solicita despăgubiri de la propriul asigurător. Această clauză se numește decontare directă și, conform ASF, doar 6% dintre șoferii din România plătesc pentru această protecție adițională.

Ce soluții au șoferii implicați într-un accident

Dacă ești implicat într-un accident cu un șofer asigurat la Euroins, ai la dispoziție trei opțiuni pentru repararea autovehiculului:

  • Achiți factura unui service auto din resurse proprii și solicitați rambursarea sumelor de la Fondul de Garantare al Asiguraților (FGA), pe baza documentelor justificative.
  • Alegi un service care să repare vehiculul avariat și apoi faci o cerere la FGA pentru a plăti despăgubirile direct service-ului care a efectuat reparațiile.
  • Solicită plata despăgubirilor direct la FGA înainte de a efectua reparațiile. Fondul va estima valoarea daunelor printr-un program specializat și îți va transfera suma corespunzătoare.

Ce trebuie să facă șoferii afectați

Șoferii afectați pot depune cereri de plată la FGA, dar, conform legii, instituția nu poate începe plățile mai devreme de începutul lunii mai. Cererile vor fi soluționate în ordinea depunerii, asigură autoritățile. Păgubiții și reprezentanții service-urilor atrag atenția că FGA are în continuare de achitat plăți restante, inclusiv cele legate de falimentul City Insurance de acum un an.

Euroins avea peste 2,5 milioane de șoferi asigurați în momentul retragerii autorizației.