Reclamă

Șoferii români vor plăti o nouă taxă. Aceasta va fi aplicată în București și în alte câteva orașe mari. Proiectul de lege este propus de Ministerul Dezvoltării. Camera Deputaților va fi cea care va da votul decisiv.

Scopul este reducerea poluării în Capitală și alte orașe mari. Zone cu emisii scăzute vor fi stabilite în următorii ani. Mașinile vor avea acces doar dacă se respectă normele sau se plătește o taxă.

Proiectul de lege se numește „mobilitatea urbană durabilă”. Se află în dezbaterea Camerei Deputaților. Se vor crea Zone cu Nivel Scăzut de Emisii (ZNSE) pentru a limita emisiile și a îmbunătăți aerul.

ZNSE reprezintă zone restricționate. Acestea sunt stabilite de autoritățile locale. Scopul acestui proiect este acela de a îmbunătăți aerul în localitățile poluate.

O nouă taxă pentru șoferi!

Taxa se va aplica în București și în alte orașe mari. Proiectul legislativ prevede un termen de doi ani pentru stabilirea ZNSE. Orașele vizate sunt Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.

ZNSE vor fi marcate de autorități. Acestea pot fi de două feluri: cu tarife de acces sau doar cu reguli de acces. În primul caz, mecanisme de control vor fi implementate. În cel de-al doilea, controlul accesului va fi aleatoriu, prin poliția locală.

Lovitură pentru șoferii din România! Apare o nouă taxă. De ce vor scoate mai mulți bani din buzunar conducătorii auto

Pentru a intra în ZNSE, mașinile trebuie să îndeplinească cel puțin o condiție și anume: respectarea standardelor de emisii, plata taxei sau aplicarea unei excepții. Excepțiile pot include reduceri de până la 100% din taxa.

Cum vor fi stabilite regulile de acces și tarifele

Regulile de acces și tarifele vor fi stabilite printr-o hotărâre de Guvern. Termenul este de șase luni de la intrarea în vigoare a măsurilor.

Municipiile reședință de județ vor trebui să creeze benzi dedicate transportului în comun. Acest lucru se va întâmpla până în 31 decembrie 2025. Se va aplica pentru liniile de transport public cu viteză medie mai mică de 15 km/h.

Planul de mobilitate urbană durabilă se referă la toate formele de transport. Acesta include transportul public și privat, de marfă și pasageri. De asemenea, include transportul motorizat și nemotorizat, în mișcare sau în staționare.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro