Sari la conținut
Ultimele știri
Actualitate

Lovitură pentru șoferi! CNAIR a făcut anunțul: Vor fi obligați să plătească o nouă taxă!

  • Publicat:
  • 2 minute de citit
Lovitură pentru șoferi! CNAIR a făcut anunțul: Vor trebui să plătească o nouă taxă!

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că proprietarii mașinilor istorice nu vor mai fi scutiți de plata rovinietei. Această schimbare va intra în vigoare începând de luni, 11 octombrie 2023. Astfel, proprietarii vehiculelor de epocă vor trebui să achite rovinietă pentru a putea tranzita Autostrăzile și Drumurile Naționale din România.

Conform comunicatului emis de CNAIR, până la data de 16 octombrie 2023, proprietarii vehiculelor istorice au obligația de a achita tariful de utilizare și tariful de trecere pe rețeaua de Drumuri Naționale din România.

Șoferii care vor fi obligați să plătească rovinietă

Cu această schimbare, autovehiculele de epocă nu vor mai beneficia de scutirea de impozit și rovinietă, dar și de prețul unic pentru asigurările RCA.

TollRo, noua vinietă aprobată de Guvern, va aduce și o schimbare în modul de calcul al taxei de drum începând cu anul 2026. Proprietarii vehiculelor vor fi taxați în funcție de distanța parcursă și de clasa de poluare a autovehiculului.

Un autovehicul pentru a fi considerat de epocă trebuie să îndeplinească anumite condiții. Specialiștii atrag atenția că nu orice vehicul vechi este considerat de epocă. Mașina trebuie să fie originală și să corespundă în întregime, toate piesele să fie originale și să nu existe modificări, să nu prezinte urme de rugină și să fie perfect funcțională.

Lovitură pentru șoferi! CNAIR a făcut anunțul: Vor trebui să plătească o nouă taxă!

De asemenea, trebuie să fie vorba despre vehicule care au trecut o perioadă de cel puțin 30 de ani de la încetarea fabricării tipului respectiv de vehicul.

Cum se obține statutul de vehicul istoric

Pentru a obține statutul de vehicul istoric, proprietarii trebuie să obțină un atestat de vehicul istoric emis de Retromobil Club România, care este autoritatea națională FIVA în România. Procesul implică verificarea autenticității mașinii, iar dosarul este trimis la București, unde o altă comisie Retromobil decide dacă autovehiculul este atestat ca vehicul istoric.

Această schimbare a regimului fiscal pentru vehiculele istorice reprezintă o măsură importantă pentru a asigura echitatea și corectitudinea în taxarea utilizatorilor drumurilor din România.

Cu toate acestea, această modificare poate genera nemulțumire în rândul proprietarilor de vehicule istorice, care vor trebui să se adapteze noii cerințe și să achite rovinieta pentru a putea circula pe drumurile naționale.

Te-ar putea interesa și

Citește mai multe în Actualitate