Reclamă

Valul de scumpiri anunțat încă de acum câteva luni începe să fie din ce în ce mai resimțit. În multe dintre domenii, au fost deja aplicate majorări care îi ustură serios la portofel pe români. Puțini se așteptau însă ca din lista de sectoare unde vor exista scumpiri să facă parte și frumusețea. Ei bine, da, antreprenorii din sfera de beauty pregătesc la rândul lor majorări de prețuri.

Ce determină creșterile respective

Schimbările fiscale din ultima perioadă au urmări inclusiv în sectorul înfrumusețării. Proprietarii saloanelor sunt obligați să modifice tarifele după ce s-a anunțat majorarea impozitelor pentru contractele part time. Mai ales în acest domeniu, numeroși angajați preferau să lucreze cu jumătate de normă, având și angajamente individuale.

Pentru a putea face față plăților, cei care dețin saloanele de înfrumusețare vor majora prețurile pentru multe dintre servicii. Mai ales că pe lângă acest taxe, antreprenorii din domeniu mai au de achitat și chirii majorate, utilități, dar și materie primă.

Cel mai probabil, româncele care vor ajunge în saloanele de înfrumusețare vor achita servicii cu cel puțin 5% mai scumpe.

Statul încurajează astfel lucrul de acasă, „la negru”?

Astfel de schimbări îi supun la cheltuieli majore pe agenții economici din domeniu. Tocmai, specialiștii sunt de părere că mulți angajați din sfera respectivă ar putea fi tentați să lucreze de acasă. Astfel, ar scuti sume substanțiale pe impozite, utilități, chirii, comisioane.

De altfel, în prezent, în acest domeniu există încă un procent uriaș de persoane care prestează de acasă astfel de servicii. Unele dintre acestea sunt în legalitate și emit bon fiscal, însă multe nu fac acest lucru.

Dacă până acum, proprietarii saloanelor investeau o parte din încasări în logistică, cel mai probabil de acum încolo astfel de cheltuieli vor fi greu de acoperit.

Totul din cauza faptului că o mare parte din banii încasați vor ajunge în buzunarul statului prin prisma dărilor.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro