Reclamă

Lidl, unul dintre cei mai mare retaileri de la noi din țară, a intrat în atenția inspectorilor ANPC. Azi, s-au efectuat controale la mai multe magazine din țară, iar în urma verificărilor, Lidl s-a ales cu amenzi usturătoare. Din fericire pentru clienți, nu este singurul magazin care a fost verificat în ultima vreme, astfel că siguranța lor este pe primul loc.

Horia Constantinescu și inspectorii ANPC nu iau pauză deloc. Vor să se asigure că totul funcționează ca la carte, așa că nu trece zi în care să nu fie verificat un nou magazin sau afacere din domeniul HoReCa. Zilele acestea, în vizor a intrat Lidl, unul dintre magazinele cele mai frecventate de români.

Nu mică le-a fost mirarea inspectorilor când au observat câte nereguli pot exista în astfel de magazine. Momentan, au fost verificate doar 300 de locații, urmând ca zilele viitoare să continue seria controalelor.

„Ciupitul la cântar”, o practică frecventă la Lidl

Aproape că niciun magazin nu a fost perfect și s-au găsit pe la toate mici nereguli care au fost sancționate dur de inspectorii ANPC. Mai exact, cuantumul tuturor amenzilor aplicate zilele acestea la mai multe magazine Lidl din țară ajunge la 7,5 milioane de lei.

Lidl fură la cântar! Inspectorii ANPC au verificat mai multe magazine și au dat amenzi usturătoare
Social media

În ceea ce privește neregulile care au atras după sine amenzile usturătoare, cele mai frecvente au fost legate de curățenia în magazine. La rafturile de patiserie și panificație, praful era de două degete, iar ventilatoarele nu erau nici ele curățate.

De departe, testul suprem a fost dat la cântar, acolo unde inspectorii au testat mai multe produse ale căror cantitate de pe etichetă nu corespundea deloc cu cea afișată pe ambalaj. În cazul unităților care au fost verificate la sânge de inspectorii ANPC s-a dispus oprirea temporară a prestării de servicii.

Punctele de lucru vizate se află în județele Ilfov, Bihor, Maramureș, Cluj, Alba, Brașov, Mureș, Arad, Constanța, Tulcea și municipiul București.

@horiaconstantinescuanpcAutoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respecatate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL. Au fost verificate 295 locații din întreaga țară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni: – 757 amenzi contravenționale în valoare de circa 7,5 milioane lei – 113 avertismente – oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei – oprirea temporara a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 23 puncte de lucru – propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unități, din județele Botoșani, Galați și Giurgiu – propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 7 puncte de lucru, din Regiunea București-Ilfov – propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unități. Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în județele Ilfov, Bihor, Maramureș, Cluj, Alba, Brașov, Mureș, Arad, Constanța, Tulcea și municipiul București. ” ”Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!” – Horia Constantinescu – președinte ANPC. Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, menționăm: – comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj – nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulae avantajul specific al prețului pachetului promoțional; lipsa mențiunilor referitoare la data de debut a campaniei♬ original sound – Horia Constantinescu


Reclamă

Share.

27 de ani, absolventă a Facultății de Sociologie și a Facultății de Drept din cadrul Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu. Lucrează în presă de aproape 3 ani și este responsabilă de materialele publicate pe zutv.ro. Este pasionată de social media și nu îi este străin niciun tool de promovare online.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro