Sistemul de scanare laser Lidar al firmei Tesla a fost catalogat drept o investiție nejustificată de către ceilalți mai producători de tehnologie din breaslă, însă asta nu l-a oprit pe Elon Musk să își oprească proiectul.
În prezent, acest sistem este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate modalități prin care mașinile se pot orienta în spațiu.
Lidar a fost declarată în luna aprilie a acestui an „prea costisitoate”și „nefolositoare”. Totuși, Musk a crezut că sistemele video pot fi combinate cu inteligența artificială, iar astfel acest lucru va fi suficient pentru ca mașinile să poată cutreieta străzile fără să fie nevoie de asistența unei persoane.
Sistemul emite raze laser care măsoară distanța dintre ele și obiectele din jur, ceea ce îi permite să realizeze hărți 3D ale împrejurimilor sale. Acestea sunt analizate ulterior de computere, care sunt capabile să recunoscă chiar și obiectele mici, însă pot fi de asemene și foarte precise în măsurarea distanțelor mari, cum ar fi un teren de fotbal, de exemplu.
Tehnologia pe care o folosește Lidar nu este ceva nou. Ea a mai fost folosită anterior de către misiunea Apollo 15 în anul 1975, în expediția pe lună. A ieșit pentru o perioadă din atenția publicului, însă reprezintă o oportunitate pentru firmele care se ocupă de tehnologie pentru a face ca vederea robiților să fie ceva real, nu doar de domeniul fantasticului.
Rămâne totuși întrebarea pe care majoritatea ne-am pus-o: cum va fi integrat acest sistem mașinilor noastre obișnuite, produse în masă?
Reclamă
Reclamă