Licitația pentru construcția lotului Grințieș-Pipirig, considerat cel mai dificil tronson al secțiunii montane a Autostrăzii Unirii, A8, a fost lansată marți, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Data limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Valoarea maximă a contractului pentru proiectarea și execuția Lotului 2B (Grințieș-Pipirig) este de 6,9 miliarde lei, fără TVA. „În prezent, toate cele patru loturi ale secțiunii montane dintre Sărățeni și Pipirig, în lungime totală de 116 km, sunt în procedură de licitație. Construcția Lotului 2B, care se întinde pe 31,5 km, va dura maximum 54 de luni, incluzând 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție”, a explicat ministrul Grindeanu pe pagina sa de Facebook, conform Agerpres.
Aproximativ 20 de kilometri din această secțiune vor fi reprezentate de pasaje și tuneluri, adică aproape 70% din lungimea traseului. În plus, vor fi construite 16 tuneluri, dintre care 5 vor avea câte o a treia bandă pe fiecare sens, destinată vehiculelor lente. Proiectul mai include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), o descărcare provizorie și o conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin), pentru a asigura funcționalitatea independentă a lotului.
Documentația necesară a fost aprobată de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), iar Compania Națională de InvestițiiRutiere (CNIR) a trimis spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) anunțul de participare la licitația acestui contract, finanțat prin Programul Transport (PT). Detalii suplimentare despre procedura de licitație și cerințele aferente vor fi prezentate în documentele oficiale ale licitației, disponibile la momentul respectiv.