Kensington Communication a anunțat că va depune o plângere penală și cere organelor abilitate să investigheze deturnarea, atacarea cu boți sau clonarea campaniei realizate pentru Partidul Național Liberal (PNL). Această reacție vine în contextul în care ANAF a descoperit că „acțiunea de campanie Echilibru și Verticalitate de pe TikTok a fost plătită din banii PNL”, conform surselor Digi24 și site-ului Snoop.ro.
Ancheta a relevat că influenceri au fost implicați în campanie, fiind utilizate sloganuri care l-au promovat ulterior pe Călin Georgescu, după cum relatează publicația Gândul. Site-ul Snoop a informat că ANAF a finalizat un control în aceste zile, concluzionând că PNL a achitat companiei Kensington Communication pentru promovarea campaniei.
Kensington Communication, subcontractată de PNL pentru desfășurarea campaniei, a recrutat un număr de 130 de influenceri de pe platforma Fame Up. Aceasta este o aplicație prin care creatorii de conținut de pe TikTok sunt plătiți pentru a promova diverse mesaje. Campania inițială purta hashtagul „echilibrusiseriozitate”, însă a fost modificat fără autorizarea companiei în „echilibrusiverticalitate”, fiind astfel asociat cu promovarea lui Călin Georgescu.
Reprezentanții Kensington au subliniat că rolul lor a fost de a derula „campanii de conștientizare”. “Toate briefurile furnizate către FameUp au fost elaborate pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice”, afirmă compania în legătură cu instrucțiunile transmise influencerilor pe platforma de promovare.
„Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat, solicităm organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale necesare”, au declarat reprezentanții companiei printr-un comunicat. Kensington Communication a subliniat că nu a realizat nicio campanie pentru Călin Georgescu și a reiterat că nu a colaborat direct cu influencerii, amintind că doar hashtagul „#echilibrusiseriozitate” a fost propus de către ei.