Într-o declarație surprinzătoare, președintele Joe Biden a atribuit fostului președinte Barack Obama responsabilitatea pentru gestionarea invaziei Rusiei în Peninsula Crimeea din 2014, care ar fi contribuit la invazia mai extinsă a Ucrainei în 2022. „Am scrântit-o în 2014”, și-a exprimat regretul Biden, conform relatărilor jurnalistului Bob Woodward în noua sa carte.

Potrivit lui Woodward, Biden s-a confesat unui prieten spunând: „De aceea suntem aici. Am dat-o de gard. Barack nu l-a luat niciodată pe Putin în serios”. Aceste afirmații reflectă o critică severă față de strategia administrației anterioare în relația cu Rusia.

Cartea dezvăluie și limbajul dur folosit de Biden la adresa președintelui rus Vladimir Putin și a conflictului actual din Ucraina. „Al naibii Putin”, i-ar fi spus Biden consilierilor săi în Biroul Oval, calificându-l pe Putin ca fiind „simbolul răului”.

Conform surselor CNN, volumele lui Woodward includ și discuții detaliate ale lui Biden cu oficialii de securitate națională privind invazia Ucrainei de către Rusia în 2022. După ce i s-au prezentat planurile de invazie ale Rusiei, Biden ar fi răspuns cu indignare: „Ar fi o nebunie… Isuse Hristoase! Acum trebuie să mă descurc cu Rusia care înghite Ucraina?”

Pe lângă aspectele legate de Rusia și Ucraina, cartea abordează și relațiile tensionate dintre Biden și alți lideri mondiali, inclusiv premierul israelian Benjamin Netanyahu. Biden l-ar fi criticat pe Netanyahu pentru lipsa unei strategii în conflictul din Gaza, acuzându-l chiar de minciună.

Mai multe detalii din carte subliniază tensiunile acumulate în timpul mandatului lui Biden, inclusiv critici aduse propriului său procuror general Merrick Garland și remarci deja controversate despre Donald Trump. Astfel, aceste declarații captivează atenția asupra provocărilor cu care se confruntă administrația Biden pe multiple planuri internaționale și politice interne.