Interzicerea telefoanelor mobile în școlile din România a adus cu sine provocări semnificative, așa cum au arătat mai mulți directori de școli. Problema principală o reprezintă lipsa unor spații adecvate pentru depozitarea dispozitivelor, după cum a subliniat Digi24.
Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că adoptarea acestei măsuri de interdicție a fost lăsată la latitudinea școlilor, acestea având libertatea de a include în propriul regulament interzicerea telefoanelor pe durata întregului program școlar. Pe de altă parte, secretarul de stat Florin Lixandru a afirmat că interdicția se aplică pe întreg parcursul zilei școlare, fiind percepută ca o noutate pentru anul în curs. Conform Statutului Elevului, telefoanele trebuie plasate într-un “spațiu sigur, special amenajat”.
Directorii se confruntă cu dificultăți practice, mai ales în școlile sau liceele cu un număr mare de elevi care ar face dificilă implementarea acestei măsuri. „Școlile și mai ales liceele cu număr mare de elevi, nu văd cum ar putea în câteva minute, să socotim un pic – 1.300 de elevi, tot durează un minut și jumătate de fiecare”, a comentat Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național „I.L. Caragiale”.
Pe lângă abordarea din România, există exemple internaționale. În Norvegia, a fost adoptat conceptul de “hotelul mobilelor”, unde elevii își lasă telefoanele la intrarea în clase. Franța, Ungaria și Spania au implementat, de asemenea, măsuri similare, cu modalități specifice de colectare și depozitare a telefoanelor pe durata orelor de curs.
Exemplele internaționale demonstrează că abordările diferă, Ungaria fiind mai strictă prin colectarea telefoanelor la începutul zilei, iar Spania și Grecia impunând ca dispozitivele să fie utilizate numai cu permisiunea profesorului. În Franța, facilitatea oferită elevilor de a-și folosi telefoanele în pauze, dar nu și în timpul orelor, este un pas intermediar.
În încheiere, rămâne de văzut cum se va adapta România la această nouă realitate educațională, având în vedere problemele practice semnalate de directorii școlilor. Implementarea acestei măsuri aduce provocări logistice semnificative, mai ales în unitățile cu un număr mare de elevi, și necesită soluții constructive.