Reclamă

Un liceu privat din Londra a inițiat un experiment unic în Regatul Unit, în care inteligența artificială (AI) predă elevilor în locul profesorilor tradiționali. David Game College a lansat acest proiect-pilot cu aproximativ șase luni în urmă, vizând elevii care se pregătesc pentru examenele GCSE, potrivit Agerpres, citând AFP.

„Învăţământul va fi transformat de AI. Nu mai e nicio îndoială”, a declarat John Dalton, directorul adjunct al școlii, menționând că instituția dorește să fie un pionier în acest domeniu.

Platforma AI monitorizează modul în care elevii asimilează cursurile și furnizează informații despre obiceiurile lor de învățare, a adăugat Dalton. În acest proiect-pilot sunt implicați șapte elevi, care au acces la calculatoare special configurate pentru a folosi programul AI.

Elevii sunt asistați de „antrenori pedagogici”, profesori care nu cunosc detaliile fiecărei materii, dar care îi ajută pe elevi să navigheze sistemele AI și să dobândească competențe non-tehnice, precum abilități de dezbatere.

John Dalton, profesor de biologie, a subliniat că AI poate evalua cunoștințele elevilor cu o precizie superioară față de un profesor mediu și poate personaliza mai exact predarea, contribuind la identificarea lacunelor în cunoaștere.

Prim-ministrul britanic Keir Starmer a exprimat dorința ca Regatul Unit să devină un lider mondial în AI, promițând sprijin în acest sens printr-un plan de acțiune destinat atragerii companiilor și investitorilor.

Cu toate acestea, cercetătoarea Rose Luckin de la Universitatea UCL ridică întrebări asupra capacității AI de a învăța aspectele mai complexe ale materiilor și de a facilita educația socială de care beneficiază elevii într-o clasă tradițională. Totuși, Luckin recunoaște oportunitatea pe care o oferă testarea acestor instrumente.

În același timp, Massa Aldalate, o elevă de 15 ani, a declarat că a fost impresionată de programul AI, afirmând că acesta îi ajută să atingă obiectivele educaționale mai eficient. Ea a menționat că nu i se pare că îi lipsește un profesor în fața ei, spunând că interacțiunea cu AI „funcționează”.

National Education Union, unul din principalele sindicate din învățământ din Marea Britanie, a apreciat inițiativa guvernului de a promova formarea profesorilor cu ajutorul tehnologiilor digitale, dar a subliniat că acest lucru necesită investiții semnificative în dotarea școlilor.

Luckin a mai comentat că proiectul de la David Game College este elitist, taxa anuală fiind de 27.000 de lire sterline, cu mult peste media școlilor private britanice. Accesul inegal la tehnologie rămâne o provocare majoră, a subliniat cercetătoarea.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro