Haosul continuă în aeroporturile din Europa, inclusiv în România, unde numeroase zboruri înregistrează întârzieri uriașe, atât la plecări, cât și la sosiri. Zeci de turiști se confruntă cu vacanțe ratate din cauza anulărilor și întârzierilor.

În zona de plecări, peste 25 de zboruri au fost marcate pe parcursul zilei ca fiind întârziate. Principalul factor care a contribuit la această situație îl reprezintă vremea extrem de caldă, care a afectat companiile aeriene și sistemele de climatizare de pe aeroporturi. Pentru a asigura condiții decente călătorilor, s-au implementat soluții provizorii.

Consultantul în turism Cristi Pitulice explică: „Avem aceste restricții cu pistele, condițiile din aeroporturi generate de încălzirea globală. Liniile aeriene au zborurile împinse la capacitate maximă. Dacă avem o avarie sau avion la sol, nu poate fi foarte repede înlocuit și va trebui să așteptăm o perioadă de timp. În general, e bine să plecăm dimineața. Avem toată ziua la dispoziție și, dacă avem întârziere, să recuperăm și să ne reorganizăm, să aplicăm, să luăm bilet pentru alt zbor.”

Ramona Colea, un reprezentant al unei agenții privind drepturile pasagerilor, subliniază: „E important ca pasagerii să știe că în astfel de situații au drepturi. Ca să le fie respectate, trebuie să rămână în posesia documentelor de călătorie. Când se întorc, e important să aibă bani în posesie, pentru că s-ar putea să-și asigure cazare, masă, transport. Să știe că întârzierea mai mare de trei ore la aterizare generează compensații de 250 euro, pot ajunge la 600 euro. Sunt în plus față de rambursările de cheltuieli pe care pasagerii le au din cauza acestor anulări.”