Reclamă

Peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au primit acord de mediu în anul 2024 și urmează să fie construite în anii următori, potrivit datelor furnizate de Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM). În paralel, aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră și feroviară sunt în prezent în procedură de evaluare a impactului asupra mediului.

Conform raportului anual al Serviciului Autorizări și Evaluare Impact din cadrul ANPM, anul trecut au fost analizate 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și șapte proiecte de infrastructură de cale ferată sub responsabilitatea Companiei Naționale de Căi Ferate (CFR). La acestea se adaugă patru proiecte de navigație, un proiect de ecologizare a Dunării, unul de prospecțiuni geologice, patru proiecte de telecomunicații și două de amenajare hidroenergetică.

„De la un an la altul, a crescut numărul proiectelor de infrastructură, iar acest lucru se vede deja în multe locuri din țară, unde se circulă mai bine pe șosea sau pe calea ferată. Aproape 2.500 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres și căi ferate s-au aflat în procedură de evaluare pe tot parcursul anului trecut, 60% din acestea fiind deja finalizate cu Acorduri de mediu sau cu Revizuiri de Acorduri de mediu, iar celelalte 40% aflându-se în procedură, conform Legii 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului”, a declarat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.

Până acum, pentru proiectele de infrastructură rutieră au fost finalizate acordurile de mediu pentru aproximativ 760 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, în timp ce proiectele de infrastructură feroviară finalizate însumează peste 740 de kilometri.

Laurențiu Alexandru Păștinaru a subliniat importanța muncii din cadrul Direcțiilor Controlul Poluării și Reglementări și Conservarea Naturii și Biodiversitate: „Munca noastră este esențială în derularea procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului, în cazul tuturor proiectelor de anvergură, care se desfășoară pe teritoriile mai multor județe. După analiza tehnică a fiecărui proiect propus spre aprobare, experții noștri verifică amplasamentele proiectelor, participă la Comisiile de Analiză Tehnică, urmăresc propunerile formulate în timpul dezbaterilor publice și abia apoi redactează Decizia etapei de încadrare, în vederea emiterii Acordului de mediu”.

Aceste demersuri evidențiază complexitatea și amploarea procesului de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectele de infrastructură din țară, abordând atât aspectele rutiere, cât și cele feroviare. În continuare, rămân aproape 1.000 de kilometri în așteptarea finalizării procedurii, subliniind importanța regulamentelor și a respectării riguroase a cerințelor de mediu.


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro