Experții în securitatea cibernetică ai Eset avertizează asupra amenințărilor online legate de vacanțe, cum ar fi excursii gratuite inventate fraudulos sau case fictive propuse pentru închiriere. În perioada de vacanțe, infractorii cibernetici devin mai activi, iar fraudarea turiștilor devine o sursă profitabilă.

Sunt raportate pierderi masive, cum ar fi peste 62.400 de plângeri ale unor victime digitale în SUA în 2022, totalizând 104 milioane de dolari sustrase de escroci. În Marea Britanie, peste 15 milioane de lire sterline au fost pierdute în ultimul exercițiu financiar din cauza fraudelor legate de rezervarea de vacanțe.

Infractorii cibernetici fac ravagii pe internet. Experții avertizează

Escrocii creează site-uri web false și postează reclame înșelătoare pe site-uri web și rețele sociale, promovând oferte foarte ieftine folosind conturi online piratate sau carduri deturnate. Victimele pot fi atrase prin e-mailuri, apeluri sau mesaje nesolicitate, promițându-li-se premii sau sejururi gratuite. În realitate, acestea vor fi înșelate și vor fi cerute să plătească taxe pentru a-și debloca vacanța sau alte costuri imaginare.

Frauda implică și site-uri clonate, care sunt replici ale paginilor originale deținute de companii aeriene sau agenții de turism. Utilizatorii sunt înșelați să efectueze plăți pe aceste site-uri false prin intermediul unor e-mailuri sau referințe false de rezervare.

Infractorii cibernetici au descoperit noi metode de a-i păcăli pe cei naivi. Avertismentul experților

Care sunt cele mai frecvente tipuri de fraudă

Printre cele mai frecvente tipuri de fraudă se numără și reclamele pentru bilete sau vacanțe la preț redus. Aceste oferte pot fi legitime, dar au fost achiziționate cu carduri furate sau conturi de fidelitate deturnate, făcându-le vulnerabile să fie anulate sau scurtate atunci când fraudulentele sunt descoperite.

Experții în securitate cibernetică au alcătuit o listă de sfaturi pentru a evita înșelăciunile online în timpul călătoriilor. Printre acestea se numără verificarea online a companiilor de turism, hotelurilor și agențiilor de turism pentru a vedea dacă au existat reclamații, evitarea răspunsului la comunicările nesolicitate și utilizarea mijloacelor de plată sigure.

Este important să fim atenți și precauți atunci când rezervăm vacanțe sau călătorim, pentru a evita să devenim victime ale escrocilor din mediul online.