Reclamă

Subiectul legat de influenceri și de activitatea lor în online a fost mereu unul foarte controversat și este lesne de înțeles și de ce. O mare parte din veniturile pe care aceștia le încasează din online vin din campaniile plătite de marile branduri pentru promovarea produselor. Iar pentru ca aceste campanii să aibă succes, trebuie ca cei care îi urmăresc pe influenceri să fie dispuși să cumpere ceea ce aceștia promovează.

Influencerii sunt mereu un subiect sensibil, iar asta pentru că, de obicei, munca lor este considerată a fi una ușoară, dar plătită mult prea mult. La astfel de afirmații, cei din online se apără și susțin că nimeni nu știe câtă muncă este în spatele unei singure postări. Ei bine, adevărul este undeva la mijloc, dar un lucru este cert. ANPC-ul a intrat serios în munca celor din online.

Inspectorii ANPC au luat la verificat primii 10 influenceri de la noi din țară, bazându-se pe numărul lor de urmăritori. În top s-au aflat Dorian Popa cu peste 3 milioane de fani, Adelina Pestrițu cu puțin peste un milion de urmăritori și Selly, cu o comunitate de peste 700.000 de mii de fani. Ce au cei trei în comun? Faptul că promovează postările fără să le marcheze corespunzător.

Influencerii, verificați de ANPC. Adelina Pestrițu și Dorian Popa, acuzați că dau țepe fanilor în online

Postările influencerilor, neconforme cu contractele semnate

Cei care promovează produsele în online ar trebui să semnaleze asta cu clasicul #AD, adică prescurtarea de la advertising (reclamă). Prea puțini sunt cei care fac asta, iar fix acesta este motivul pentru care inspectorii de la ANPC au intrat pe fir pentru a face verificări.

Nemulțumirile au venit chiar din partea celor care urmăresc persoane precum Adelina Pestrițu, Selly sau Dorian Popa. Aceștia susțin că au cumpărat produse la recomandarea influencerilor și au crezut în spusele lor. Când colo, s-au ales cu mari țepe și cu produse care nu au avut nicio legătură cu ceea ce promovau în online. Cu banii luați și cu produsele aruncate, fanii influencerilor speră că ANPC-ul să le facă dreptate.

„Nu s-a respectat informarea corectă a consumatorului legată de caracterul promoțional al produselor sau serviciilor. În sensul că, în spatele acestora, se aflau înțelegeri sau chiar protocoale și contracte cu component de marketing aferentă, în condițiile în care, la momentul promovării efective, aceștia nu transmiteau în continuare acest mesaj cu caracter promoțional”, a spus Horia Constantinescu, președintele ANPC.


Reclamă

Share.

27 de ani, absolventă a Facultății de Sociologie și a Facultății de Drept din cadrul Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu. Lucrează în presă de aproape 3 ani și este responsabilă de materialele publicate pe zutv.ro. Este pasionată de social media și nu îi este străin niciun tool de promovare online.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro