Fumătorii care doresc să renunțe la fumat au la dispoziție tot mai multe alternative, pe măsură ce marii producători investesc în produse cu risc redus. Directorul științific și de cercetare al BAT (British American Tobacco) a declarat recent că compania intenționează să își extindă semnificativ segmentul de produse fără fum, vizând ca până în 2035 jumătate din afacerea sa să fie reprezentată de aceste produse.
James Murphy, directorul științific al BAT, a subliniat importanța tehnologiei și inovației în această tranziție: „Cred că cea mai mare provocare este mentalitatea. În trecut nu existau tehnologia și inovația pentru a produce produse fără fum. Astăzi, putem oferi consumatorilor produse cu tutun încălzit, de vapat și alte produse cu nicotină pentru uz oral.”
Într-un context în care reducerea riscurilor asociate fumatului este tot mai mult susținută de cercetarea științifică, BAT a lansat platforma Omni, care are drept scop facilitarea colaborării și discuțiilor între diferitele părți interesate. „Ambiția noastră cu platforma Omni este de a crea un spațiu comun în care toate părțile interesate să participe și să genereze discuții despre impactul produselor fără fum”, a declarat Murphy.
BAT își propune ca, prin consolidarea eforturilor de cercetare și utilizarea inteligenței artificiale, să ofere soluții nu doar la nivel global, ci și specific pentru piețe naționale, cum ar fi România. „Putem folosi inteligența artificială pentru a analiza modul în care diverse populații utilizează produsele noastre și pentru a genera informații rapide privind impactul asupra sănătății publice”, a mai adăugat în încheiere James Murphy.
Planurile BAT reflectă o strategie pe termen lung către o lume fără fum, susținută de inovație și cooperare între toate părțile implicate, de la autorități de reglementare la mass-media și organizații de sănătate publică.